3r dia Erasmus+: Nibbiano i Pecorara

Avui hem visitat les escoles de Nibbiano i Pecorara. A Nibbiano, la població escolar és suficient com per agrupar a l’alumnat per nivells. Hem estat acollits per part del claustre. La rebuda ha estat fantàstica. Hem après com organitzen l’alumnat en els espais. Les escoles són molt grans en relació a l’alumnat i això fa que es pugui fer usos diversos. A Nibbiano és freqüent sortir amb l’alumnat al riu, on el vincle amb la natura és molt potent. De fet, molts dels materials que es fan servir en els ambients són de caire natural.

A mig matí ens hem traslladat a un petit municipi anomenat Pecorara. Allà el nombre d’alumnat és mínim, actualment 5. Aquest fet pot desembocar que en un futur proper l’escola corri el risc de ser tancada. Amb aquesta amenaça, el docent principal explota la seva creativitat al màxim. Recol·lecta diners per fer inversions tecnològiques, involucra a sponsors, proposa projectes… tot amb l’objectiu de mantenir el poble amb vida i presència infantil.

A la tarda, l’equip docent ens ha preparat una visita cultural al municipi de Rivalta. Hem gaudit d’una interessantíssima xerrada pedagògica amb l’escenari natural de fons de la Vall del Tidone.

Per acabar el dia, hem anat al sopar institucional de l’estada Erasmus amb part de l’Equip docent i l’staff d’administració de l’escola de Pianello. Aquest ha tingut lloc al municipi més gran de la regió, Piacenza.