X(p)rimenta 2017

Els alumnes del SEP Avançat científic-matemàtic han participat al concurs x(p)rimenta.

La pregunta que es van fer va ser: “Quina de les següents pilotes tocarà primer el terra?”.

Aquesta pregunta senzilla té com a resposta un dels errors de concepte que es manté al llarg dels anys: pensar que quan comparem la caiguda de diferents cossos (en massa i forma) caurà primer el més pesat.

En aquest cas hem fet una anàlisi de la caiguda a càmera lenta, utilitzant un editor de vídeo. Els alumnes han pogut descobrir que la velocitat de caiguda no és constant i que, per tant, hi ha una acceleració.