Jornada compactada

La supressió de la sisena hora va fer que els pares*, representats per l’AMPA es plantegessin l’horari pel següent curs (11-12). Van passar una enquesta amb diferents opcions d’horaris a totes les famílies on van comprovar que un alt percentatge, un 70%, volia la jornada compactada. A principis del curs passat van tornar a passar l’enquesta i els resultats van ser encara més sorprenents:

Amb una participació del 83%, un 78% volia horari compactat i un 22% horari partit.

Aquests resultats els vam notificar i aprovar en els nostres consells escolars i també en el consell escolar municipal.

En previsió que el  curs 2014-2015 era el darrer de la prova pilot de la jornada compactada  es va tornar a passar l’enquesta als pares i un 95’5% estava a favor de la jornada compactada. Vam  comprovar que durant aquests dos cursos la satisfacció de les famílies havia augmentat considerablement amb el nou horari fins a la quasi totalitat.

Aquest horari facilita i concilia la vida familiar i laboral amb l’escolar. Vivim en una zona turística i que moltes famílies durant la temporada escolar no treballen i molts dels contractes laborals són per la temporada estival.

L’Ajuntament dóna una gran varietat d’oferta lúdica, cultural i esportiva tot l’any i s’ha adaptat als horaris escolars i als laborals de les famílies i a uns preus assequibles per a tothom.

L’ AMPA també oferim  gran diversitat d’activitats extraescolars i adaptades a les necessitats de les famílies; fins i tot algunes d’aquestes activitats, com la robòtica, estan obertes a tots els infants del municipi.

Aquest curs formem part d’un grup experimental d’escoles que fan  jornada continuada. Aquest pla és per 3 anys, del 2016 al 2019.

Jornada compactada