Trobem la mitjana aritmètica

Si tenim 22 galetes i som 22 alumnes, cadascú ens menjarem 1 galeta.

Si tenim 44 galetes i som 22 alumnes, cadascú ens menjarem 2 galetes.

Si tenim 231 galetes i som 22 alumnes… Houston, tenim un problema!!! Quantes galetes podem menjar cadascú?

Avui, els nois i noies de quart s’han hagut de repartir 231 galetes entre els 22 alumnes que formen el grup.

Primerament, han col·locat totes les galetes en una pila i cadascun d’ells ha agafat les que ha volgut, les ha comptat i ha fet una fila amb totes elles, una al costat de l’altra.

Com bons companys, han fet que tots tinguessin galetes, però no la mateixa quantitat. És gaire just que algú només en tingués tres i un altre 26?

Aquesta reflexió ens ha conduït a treballar la mitjana aritmètica i ells, tots solets, han arribat a descobrir que allò més just era que cadascú tingués 10 galetes i mitja. Ja som capaços de calcular una mitjana.

Molt bona feina, nois!!! Enhorabona i bon profit!!!