PROJECTE GEP: Alumnes de 3r. The Gingerbread Man

Aquesta setmana hem començat el projecte GEP amb els alumnes de 3r. Treballarem en llengua anglesa, a partir del conte popular: The gingerbread Man. El títol del projecte és BTS (Bake, Tell, Sew), (cuinar, explicar i cosir) i a partir de la pregunta: Can you tell me how to craft a good story? (em podries explicar com moldejar una bona història?), els alumnes per grups hauran de fer un Audiollibre, una recepta de cuina amb el youtube i una amb el Canva i un  peluix (DIY video) (Do it yourself). Cliqueu a la fotografia per veure-les totes.

ELS ALUMNES DE CINQUÈ VAM FER VELA

El trimestre passat els alumnes de cinquè vam fer vela durant les classes d’educació física.

Ens vam dividir en 4 grups i anàvem rotant d’activitat cada setmana.

Vam fer: làser pico, raquero, winsurf, caiac, paddel surf. I també vam fer alguna classe teòrica de nusos, material de mar i direccions del vent.

Alhora que vam aprendre també ens vam divertir molt.

Premis de redaccions: Sambori i Pilarín Bayés

A l’escola participem en aquests dos premis de narrativa:

El premi SAMBORI de narrativa en català, va dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.

El premi PILARÍN BAYÉS, de contes escrits per nens i nenes de primària, té com a  principals objectius fomentar la lectura i apropar els llibres als infants, estimular la seva imaginació i fer-los reflexionar i treballar temàtiques al voltant dels valors.

A la fotografia podeu veure els finalistes de la nostra escola i els alumnes que ens representaran són:

Cicle mitjà: Albert Ratia. Títol redacció: Si vols pots.

Cicle superior: Lucia Cordón. Títol redacció: El dia que vaig conèixer la Sònia. i Berta Iñigo. Títol redacció: Demà ho farem millor que avui.

XVI Certamen de Lectura en veu Alta

Aquí podeu veure els finalistes de l’escola del Certamen de Lectura en veu alta. Els quarts de final es celebraran al Teatre Municipal de Palafrugell el proper 16 de març. Hi participen 16 centres de la comarca.

L’Escola Els Estanys es presenta a tres categories i aquests són els nostres representants:

-Cicle mitjà: Gerard Jurca
-Cicle Superior: Elena Ruiz
-Aula d’acollida: Marwa Zarouali

First Lego League Girona

Avui l’equip Estanys Sunny Salsa ha participat a la First Lego League Girona. A més de resoldre els reptes proposats amb el robot, també ha defensat el seu projecte: “Estanys Sunny Clack”, una casa intel·ligent que gira buscant el sol, s’obre de dia per captar més llum i es tanca de nit per estalviar energia.

L’equip ha acabat 5è de 23 equips a la taula de competició i ha obtingut el primer premi en el disseny del robot.

Cal seguir treballant així, arribareu lluny!!

Les plantes i l’ofici de jardiner

Els alumnes de primer estem treballant el projecte de les plantes, i per saber una mica més sobre aquest món, ens ha visitat el pare d’en Grau,en Gerard. En Gerard és jardiner i els ha explicat en els nens en què consisteix la seva feina i ha contestat totes les inquietuds i dubtes que tenien.

Ens ha encantat la seva visita i ens ha ensenyat totes les eines que fa servir. Alguns hem tingut la sort de comprovar com funcionen!!

Aquí us deixem un recull de fotos d’aquesta visita tan especial!!!

L’ajuntament informa:

Davant la recomanació del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la suspensió del servei de transport escolar a tota la comarca del Baix Empordà i la impossibilitat de garantir el servei de menjador, S’ANUL·LA l’activitat docent de dijous 23 de gener de 2020 a les dues llars d’infants municipals, a les tres escoles de primària del municipi, a l’institut Ridaura i al Programa de Formació Professional Inicial.

Rodet elàstic

Els alumnes de sisè hem treballat l’energia i la seva  transformació.

A més d’altres experiments, relacionats amb aquest tema, ens hem fabricat un rodet elàstic per tal de comprovar la transformació de l’energia elàstica en cinètica.

Sketchup amb Realitat virtual

Aquest primer trimestre, els alumnes de sisè, han creat una casa virtual, a escala real, amb el programa de disseny 3D Sketchup. Van començar dissenyant una cadira, després la taula, el menjador, i finalment la resta d’habitacions. Aquesta setmana hem passat alguns dels dissenys a la Realitat virtual amb l’Unreal. D’aquesta manera els alumnes han pogut viure en primera persona com quedaria la casa.

Per veure les fotos, cliqueu aquí

Els alumnes de cicle inicial fem cagar el Tió

Ja fa uns dies que el Tió va arribar a l’escola i li hem estat donant menjar. Avui, desprès del pati, no hi era! Tió a on ets? a on t’has amagat!? l’hem buscat per tota l’escola i finalment l’hem trobat al gimnàs, que entremaliat! ens havia ben espantat!

Hem cantat la cançó que més li agrada i… quina sorpresa! Ens ha cagat un munt de jocs per a cada classe i unes xocolatines…mmmmmm que bones!