Estructura organitzativa
Actualment som un centre d’educació infantil i primària de dues línies amb un total d’uns 400 alumnes.
Fem jornada compactada de 9 a 14h.
Els/les mestres ens organitzem en cicles i comissions
Horari dels alumnes. Franges horàries
-
8:00-9:00 (dilluns, dimarts i dimecres) Acollida matinal 9:00-9:50 Activitats acadèmiques 9.50-10:40 Activitats acadèmiques 10:40-11:30 Activitats acadèmiques 11:15 a 12:00 Pati d’Infantil 11:30 a 12:00 Pati de Primària 12:00-12:30 Gust per la lectura 12:30-13:15 Activitats acadèmiques 13:15-14:00 Activitats acadèmiques 14:00 – 16:00 Menjador 16:00 – 17:15 Activitats extraescolars
Horari dels mestres. Franges horàries
- Les reunions es realitzen els dilluns de 15h a 16:30h, els dimecres de 14h a 15h i cada dia de 8’30 a 9’00h.
- Dilluns: Claustre/comissions i cicle.
- Dimarts: Atenció a les famílies
- Dimecres: Comissions/Paral·lels.
- Dijous: Atenció a les famílies
- Divendres: treball personal
Com a mitjà de comunicació entre els/les mestres, pares i alumnes disposem d’una intranet: www.escolaelsestanys.cat
Gestió de la diversitat i convivència en el centre
Es potencia el treball en mitjos grups. Tota la primària fa ½ grups en el taller d’experiments i informàtica.
A CI i I4 i I5 la segona sessió del matí es fa el projecte de lectura FET on s’agrupen els alumnes per nivell.
També es fan mitjos grups per potenciar la competència oral en llengua anglesa i pel treball manipulatiu de les matemàtiques.
Àmbit curricular
Estem dins d’un projecte d’excel·lència de la zona educativa de la Vall d’Aro.
Fem robòtica de P3 a 6è
Fem el projecte FET de lectura.
Som escola verda.
Fem un projecte interdisciplinar emprenedor.
Fem l’apadrinament lector amb el alumnes de segon i sisè.
Orientació i tutoria
Treballem les habilitats socials i la mediació.
L’escola participa en un pla de convivència del municipi.
Família i entorn
A Primària i a Infantil els alumnes tenen l’agenda, que s’ha de fer servir com a mitjà d’informació famílies-mestres, mestres-famílies. Ha de quedar tot escrit. Qualsevol incident s’ha d’escriure i guardar a l’expedient de l’alumne.
Abans de començar el curs es fan reunions amb les famílies.
Entrevistes amb les famílies el segon trimestre i sempre que cal.
Coordinació amb serveis socials un cop per trimestre i sempre que cal.
Participació en diferents projectes a nivell de municipi.
Participem amb altres entitats:
Policia local: Educació vial i ambiental.
Casa Lila: projecte escoles.
Centre cívic: Projecte intergeneracional amb el avis: l’hort de l’escola
Mossos d’esquadra: Internet segura
Biblioteca del poble: Itineraris de lectura, maleta viatgera, taller de poesia, conte en anglès.