Oferta educativa

Estructura organitzativa

Actualment som un centre d’educació infantil i primària de dues línies amb un total d’uns 400 alumnes.

Fem jornada compactada de 9 a 14h. 

Els/les mestres ens organitzem en cicles i  comissions

Horari dels alumnes. Franges horàries

8:00-9:00 (dilluns, dimarts i dimecres) Acollida matinal
9:00-9:50 Activitats acadèmiques
9.50-10:40 Activitats acadèmiques
10:40-11:30 Activitats acadèmiques
11:15 a 12:00 Pati d’Infantil
11:30 a 12:00 Pati de Primària
12:00-12:30 Gust per la lectura
12:30-13:15 Activitats acadèmiques
13:15-14:00 Activitats acadèmiques
14:00 – 16:00 Menjador
16:00 – 17:15 Activitats extraescolars

Horari dels mestres. Franges horàries

  • Les reunions es realitzen els dilluns de 15h a 16:30h, els dimecres de 14h a 15h i cada dia de 8’30 a 9’00h.
  • Dilluns: Claustre/comissions i cicle.
  • Dimarts: Atenció a les famílies
  • Dimecres: Comissions/Paral·lels.
  • Dijous: Atenció a les famílies
  • Divendres: treball personal

Com a mitjà de comunicació entre els/les mestres, pares i alumnes disposem d’una intranet: www.escolaelsestanys.cat

Gestió de la diversitat i convivència en el centre

Es potencia el treball en mitjos grups. Tota la primària fa ½ grups en el taller d’experiments i informàtica.

A CI i I4 i I5 la segona sessió del matí es fa el projecte de lectura FET on s’agrupen els alumnes per nivell. 

També es fan mitjos grups per potenciar la competència oral en llengua anglesa i pel treball manipulatiu de les matemàtiques.

Àmbit curricular

Estem dins d’un projecte d’excel·lència de la zona educativa de la Vall d’Aro.

Fem robòtica de P3 a 6è

Fem el projecte FET de lectura.

Som escola verda.

Fem un projecte interdisciplinar emprenedor.

Fem l’apadrinament lector amb el alumnes de segon i sisè.

Orientació i tutoria

Treballem les habilitats socials i la mediació.

L’escola participa en un pla de convivència del municipi.

Família i entorn

A Primària i a Infantil els alumnes tenen l’agenda, que s’ha de fer servir com a mitjà d’informació famílies-mestres, mestres-famílies. Ha de quedar tot escrit. Qualsevol incident s’ha d’escriure i guardar a l’expedient de l’alumne.

Abans de començar el curs es fan reunions amb les famílies.

Entrevistes amb les famílies el segon trimestre i sempre que cal.

Coordinació amb serveis socials un cop per trimestre i sempre que cal.

Participació en diferents projectes a nivell de municipi.

Participem amb  altres entitats:

Policia local: Educació vial i ambiental.

Casa Lila: projecte escoles.

Centre cívic: Projecte intergeneracional amb el avis: l’hort de l’escola

Mossos d’esquadra: Internet segura

Biblioteca del poble: Itineraris de lectura, maleta viatgera, taller de poesia, conte en anglès.