2NE
Final de curs
Setmana 12
Hem arribat a la última setmana de l’espai virtual. Avui trobareu activitats diferents de les que hem anat fent durant aquests dies. La setmana que ve hi haurà sorpresa.
- Correcció del dictat número 9
- Us passem les fitxes de les dues últimes cançonsque hem treballat les darreres setmanes:
- Jocs musicals
Joc de preguntes relacionades amb música (notes, ritmes…).
Ritmes amb la màquina d’escriure:
Reconeixement d’instruments:
Que tingueu bona setmana!
*****
Setmana 11
- CANÇÓ I VEU: Cançó “Tres, sis, nou”
2. RITME
Repassem RITMES treballats amb l’Ana.
Amb el rei de la cova de la muntanya Peer Gynt es diverteix amb els ritmes.
3. LECTURA DE NOTES
Estem acabant el llibre i les lectures. Tema 8. Molt bona feina nois i noies!
4. OÏDA DE NOTES
4.1. CORRECCIÓ DICTAT 8
4.2. DICTAT 9
5. AUDICIÓ
Aquesta setmana et proposem una versió diferent del Conte d’en Pere i el llop amb stopmotion.
I una FITXA amb les parelles del conte, El fagot amb l’avi; trompes-llop; flauta travessera-ocell….
Les pots retallar i jugar a fer parelles. Girar-les del revés i fer el joc del Memory.
Bona setmana!
*****
Setmana 10
- CANÇÓ I VEU
Us presentem la segona veu de la cançó: “Abril, maig, juny”.
2. RITME
2.1. Recordes el Guillem Tell? Segur que sí. Prova de picar aquest ritme. Primer ho pots provar amb les mans. T’has fixat que hi ha formes i colors? Juga a fer cada color i forma amb parts diferent del cos, també ho pots provar amb algú de casa picant un pot, un got amb cullereta,… segur que se t’acut com fer-ho de maneres divertides!!
2.2. Polirítmia. Practica aquesta polirrítmia:
3. LECTOESCRIPTURA DE NOTES: CLAU DE FA
La setmana passada vas escoltar un vídeo d’introducció a la clau de fa. Torna’l a veure i després et serà molt fàcil llegir la clau de fa:
FITXA LECTOESCRIPTURA CLAU DE FA
4. OÏDA DE NOTES
4.1. Endevinar aquetes notes no et costarà:
4.2. CORRECCIÓ del dictat 7.
5. AUDICIÓ
En Pere i el Llop és un conte musical on cada personatge és representat per un instrument. En Pere, el gat, l’ocell, l’ànec, l’avi d’en Pere, el llop i els caçadors. En aquest vídeo te’ls presenten:
La música d’aquest conte la va escriure Sergei Prokofiev al 1936. És un dels compositors russos més importants. Escolta el conte i fixa’t bé com la música representa a cada personatge i es va transformant.
Que tingueu bona setmana!
*****
Setmana 9
- CANÇÓ I VEU
Aquesta setmana aprendrem la cançó Abril, maig, juny amb l’Anna.
2. RITME
3. LECTOESCRIPTURA DE NOTES
Introducció a la clau de Fa.
Avui en David ens proposa una lectura de notes diferent. Cada dia sabem una mica més.
4. OÏDA DE NOTES
4.1. Dictat progressiu numero 7. Aquí tens el 7è dictat que l’Ana ha preparat.
Pistes:
Comença amb la nota Do.
La nota més aguda es el Sol.
Escolta bé i notaràs que hi ha notes seguides i que hi ha un salt a la nota Sol.
4.2. Resultats de l’exercici d’oïda de ritmes de la setmana passada:
RESULTATS RECONEIXEMENT RÍTMIC
5. AUDICIÓ
La setmana passada vam veure gats tocant jazz junts o amb moments de solos. Aquesta vegada escoltarem Easy money, de Benny Carter. La música Jazz diuen que va néixer a Nova Orleans (EUA). Els afroamericans van aprendre a tocar sols els seus instruments imitant la veu. Aquesta Banda de Jazz d’una escola de música de Barcelona toquen nois i noies, junts i amb intervencions de solistes.
6. ALTRES
Podem fer música amb tot el que ens envolta. Escolta aquests vídeos i mira quins instruments fan de solista de l’orquestra. A veure si ho pots reconèixer:
Que tingueu una bona setmana!
*****
Setmana 8
- CANÇÓ I VEU
Aquesta setmana tenim més notes per conèixer. Aquesta vegada el Si, i el La, greus, per sota del Do. De moment anem a veure en la cançó “Galop de cortesia” la nota SI,
Anem a treballar-la amb notes. Fixa’t bé com s’escriu: VÍDEO
Aquí teniu la PARTITURA per si us la voleu imprimir.
2. RITME
Aquesta setmana en David ens proposa una polirítmia en que van apareixent els ritmes mica en mica (és màgia!).
3. LECTOESCRIPTURA DE NOTES
3.1. Seguim amb la nota si, i hi afegim i el la, greu.
També tens un EXERCICI per relacionar algunes cançons que hem cantat durant aquestes setmanes, amb les notes del començament de la cançó.
3.2. I ara fem una lectura entonada on hi surten aquestes notes.
4. OÏDA DE RITMES
Avui us proposem reconèixer seqüències rítmiques de 4 pulsacions. Primer imprimeix-te la fitxa amb els ritmes, estudia i pica cada ritme
Després, escolta l’àudio i reconeix quin ritme sents. Abans de cada ritme sonaran 4 pulsacions. Cada seqüència rítmica es repeteix 2 vegades, pots posar pausa i repetir el ritme picant o cantant. Escriu la lletra del ritme corresponent a dins la rodoneta, en l’ordre en què els sentis.
5. AUDICIÓ
Aquest dies hem escoltat una audició cada setmana. Hem vist molt grups diferents de música, orquestres clàsiques, també La cobla; aquesta setmana començarem una nova agrupació Orquestra de Jazz o Banda de Jazz.
- ALTRES
Després de la bona feina que has fet aquí tens una audició de regal.
Que tingueu bona setmana!
*****
Setmana 7
- CANÇÓ I VEU
1.1. Freère Jacques.
La setmana passada vas aprendre molt bé la cançó de Frère Jacques. Per aquesta setmana et proposem que inventis una nova lletra. La pots ensenyar als teus companys quan facis la trobada-classe.
1.2. Galop de cortesia.
Aquesta cançó és tradicional catalana. Es coneix per Galop de cortesia, però en alguns llocs es coneix com a Fes-te encí, fes-te ençà.
2. RITME
2.1. Video ritmes 4:
2.1. Fitxa de ritmes. Marca les pulsacions i posa les barres de compàs o omple els compassos per crear ritmes. Recorda que les 4 semicorxeres valen 1 pulsació.
3. LECTOESCRIPTURA DE NOTES
Us proposem aquesta melodia per treballar durant aquesta setmana:
4. OÏDA DE NOTES
4.1 Correcció del dictat número 6.
5. AUDICIÓ
5.1. Galop de cortesia.
El galop es un ball que es pot fer servir per entrar a la plaça abans de començar una ballada de sardanes o de balls tradicionals. Es sol ballar en parelles. O també es pot ballar fent una coreografia, com en aquest cas. Escolta bé la melodia, la reconeixes oi?
5.2. Sardana del Barça. A vegades les sardanes estan inspirades en cançons o melodies ben conegudes…
Que tingueu una bona setmana!
*****
Setmana 6
- CANÇÓ I VEU
Cançó Frère Jacques, cànon francès. Avui cantarem aquesta cançó que de ben segur heu sentit alguna vegada. M’agradaria que seguint el vídeo, piqueu el ritme i la canteu amb notes (ah! si és amb compàs molt millor! al ser de 2: a baix i a dalt seguint les pulsacions). Potser us atreviu a fer-la també a cànon amb els de casa? Recordeu que quan fem cànon, un comença abans i l’altre més tard… podeu provar-ho fins amb 4 persones amb entrades diferents!!!
2. RITME
2.1 Polírimia. Última entrega de les polirítmies amb ous!
2.2. Pica amb les mans o amb un instrument, els ritmes que van en aquest tren (hi surten les 4 semicorxeres, ja les coneixes, oi?). Primer sentiràs 2 xiulets d’avís que et marquen la pulsació i després podràs anar seguint el ritme.
3. LECTOESCRIPTURA DE NOTES
Partitura de la cançó “Frère Jacques”. Copia la melodia als pentagrames de sota.
FITXA ESCRIPTURA FRÈRE JACQUES
4. OÏDA DE NOTES
4.1 Correcció dictat número 5:
4.2 Dictat progressiu número 6:
Notes: DO-RE-MI-SOL-LA
Pista: Comença amb la nota DO.
5. AUDICIÓ: LA COBLA
És una agrupació musical autòctona de Catalunya en la qual predominen els instruments de vent, que executen música per ballar sardanes.
En l’actualitat la formació més freqüent de la cobla és d’onze músics que toquen dotze instruments. Es distribueixen en dues fileres. Els de la primera, que toquen asseguts, els instruments són de vent–fusta: el flabiol i el tamborí, dos tibles i dues tenores. A la segona filera, en què els músics solen tocar drets, hi ha els instruments de vent-metall: dues trompetes, un trombó i dos fiscorns. Finalment, el contrabaix, situat a la dreta, és l’únic instrument de corda de la formació.
En aquest vídeo els podràs anar veient cadascun per seccions i individualment, tocant la mateixa peça:
Fitxa amb els instruments de la cobla:
Que tingueu bona setmana!
Equip docent de Segon de Nivell Elemental
*****
Setmana 5
- Cançó i veu “El tortell”
El tortell és un pastís típic de la cuina catalana. Té forma d’anella i està fet de brioix o de pasta de full i pot estar farcit de diversos ingredients (massapà, nata, crema, cabell d’àngel) i pel damunt fruita confitada, pinyons o ametlla i sucre llustre. Se sol comprar al forn o a la pastisseria i se’n pot trobar pràcticament tots els diumenges de l’any i també en dates assenyalades com són el Dia de Reis i St. Antoni. Un cop fet es cou al forn. Per llepar-se’n els dits.
Aquesta cançó ens parla de coure el tortell. De què està farcit? Ens ho diu a la tornada.
1.1. Escolta-la:
1.2. Escriu les notes a la partitura. La pots gravar cantant amb notes i enviar-la a la teva professora o professor de llenguatge.
- Ritme
Polirítmia:
- Lectoescriptura de notes, oïda notes
3.1. Fitxa 5
3.2 Oïda. Seguim aprenent a identificar notes i saber-les escriure al pentagrama. Segur que estàs a punt. Comença amb el DO.
- Audició: Guillem Tell de Gioacchino Rossini
La setmana passada vam treballar el Guillem Tell i vam veure una orquestra tocant-lo.
Aquesta setmana et proposem que facis un dibuix i et passem dos vídeos de Disney amb aquesta música. Que et diverteixis.
Que passeu bona setmana!
Equip de professors i professores de Segon de Nivell Elemental.
****
Setmana 4
- Cançó i veu
Aquesta setmana us proposem la cançó Ting Tong. Aquesta cançó la podreu escoltar amb un àudio tocada per un instrument (i amb veu). Sabeu quin instrument és i de quina família?
Escolta:
Quan ja ho sàpigues et pots imprimir la cançó. Prova de cantar-la seguint la partitura i pinta-ho amb els colors que més t’agradin el dibuix que trobaràs.
- Ritme
Aquesta setmana us animem a seguir treballant les polirítmies amb les oueres i els ous de colors.
- Lectoescriptura de notes, oïda notes
3.1 Trobaràs 2 enllaços amb la correcció dels dictats de la setmana 3:
3.3 Lectura de notes
- Audició: Guillem Tell, de Gioacchino Rossini
D’aquests dos noms un és un personatge llegendari per la independència de Suïssa, al S.XIV, i per la seva habilitat amb la ballesta, Guillem Tell. Diuen que tenia una gran punteria: va disparar una fletxa al bell mig d’una poma que estava posada damunt del cap del seu fill a 50 passes i la va encertar de ple.
Al compositor Gioacchino Rossini li va agradar tant aqueta llegenda que va decidir fer-ne una òpera. Un dels moment més coneguts d’aquesta òpera és l’Obertura, o inici, amb ritme frenètic de la música, com una cavalcada.
Aquí hi trobaràs més informació:
- Joc de memòria de notes.
*****
Setmana 3
- Cançó i veu
Aquesta setmana et proposem la següent endevinalla:
- Ritme
Aquesta setmana et proposem una polirítmia i un exercici de percussió corporal.
2.1. Polirítmia:
2.2. Aquí trobaràs un joc de percussió corporal que pots fer amb algú de casa o sol, comença fàcil i va augmentant mica en mica la dificultat.
- Lectoescriptura de notes, oïda notes
3.1. Esteu fent molt bona feina i estem segurs que sabràs endevinar aquests dos dictats amb les notes DO, RE , MI, SOL sense problema. El pots escoltar tantes vegades com vulguis. Comencen amb la nota DO
3.2 Aquí trobaràs la correcció del Dictat 1 i 2 que vam penjar la setmana 2. Si ja els tens fets els pots corregir.
I per si no tens fulls de pentagrama on escriure-ho, aquí te’n posem un.
3.3 Avui et presentem el RE’ de dalt. Està just a sobre del DO’, a la 4a línia del pentagrama.
3.4 Seguim amb el RE’. Recordes la cançó de “La nyinyola”? Doncs aquí tens la partitura… però hauràs d’acabar d’escriure algunes notes.
- Audició
Reconeixes algun instrument dels que hi ha en aquest curt de dibuixos animats?
I de quina família són? (Vent fusta o metall, corda fregada, percussió). Escriu-los i envia-ho a la teva professora.
*****
Setmana 2
*Per aquelles famílies que no disposeu d’impressora a casa, si disposeu d’alguna tauleta o dispositiu tàctil, recordeu que les aplicacions de pdf tenen funcions d’edició les quals permeten guixar amb el dit.
- Cançó i veu
Aquesta setmana et proposem:
1.1 Cançó nova: LES HORES
Fitxa de la cançó: https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/monicatoll_emvic_cat/EXSSomprqpRCrgFCWZfWJecB-TCIiWAr0ut3t_-vfGtJSw?e=6edwGx
Vídeo de la cançó que la puguis aprendre. La pots repetir i tirar enrere si vols.
1.2 Inventa una cançó. Pots posar-hi lletra i coreografia i ho ensenyes a la professora.
- Ritme
2.1. Joc de percussió rítmica:
Al següent vídeo “Vals de les flors” del Trencanous de P.I. Txaikovsky, veureu unes indicacions a l’inici.
Número de jugadors: tres.
Proposta: Cada vegada que l’abella es pari damunt la flor VERMELLA pica ben fort una olla amb una cullera de fusta. A la flor BLAVA pica amb les mans damunt la taula. A la flor GROGA en un got de vidre pica amb una cullereta de cafè.
2.2 Pràctica de patrons rítmics
https://aprendomusica.com/const2ca/09negraisilenci/negraisilenci.html
2.3 I de regal “La polka pizzicatto”
- Lectoescriptura de notes, oïda de notes
Escolta aquests sons i digues si escoltes un Do (sonarà més greu) o bé la nota Sol (més agut)
Pista! La primera nota es el Do.
Dictat 1: notes Do i Sol
Dictat 2: notes Do i Sol
- Audició
4.1. Joc. En aquest enllaç trobaràs les instruccions. Diverteix-te amb la família!
4.2. Tot i que Händel va néixer al que ara és Alemanya, va viure durant anys a Londres treballant pel rei. Va composar moltes obres. Una d’elles és la que ecoltaras, té el nom de “Water music”. Escolta. T’imagines els músics damunt d’una gran barca? A la fitxa aprendras alguna cosa més.
Vídeo:
- Cantata: El somriure de la princesa
Àudios El somriure de la princesa: Els alumnes de P5 i 1r estan treballant intensament la cantata El somriure de la princesa.
Posem a la vostra disposició aquesta setmana, una llista d’àudios per escoltar i practicar les cançons a casa. A cantar!
https://soundcloud.com/user-73039014/sets/el-somriure-de-la-princesa/s-87IhBVYh9SX
Som-hi! No et descuidis de donar feedback al teu professor/a de LLM sobre el que has treballat. ?
Professors i professores de Segon curs de Nivell Elemental de l’emvic i la seva xarxa.
******
Setmana 1
- Cançó i veu
Et proposem un repte: Ensenya als pares una cançó que recordis d’aquestes que estàvem treballant recentment a la unitat: El meu poble, El ballet del rotlletó, El circ, El gegant del pi, i si vols, pot ser amb notes!
- Lectoescriptura rítmica
Fitxa: “Ritmes 1”: Pinta els ritmes que tenen el mateix número de pulsacions.
- Lectoescriptura de notes
3.1. Fitxa: “Les tecles del piano” https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EZpLIr59OTxLl2Q2EtpZPCMBLhw5QEUWz_DEum0rIWw9PA?e=PEj6jX
3.2. Fitxa : “Notes 1“. L’escala de DO: Relaciona cada nota amb el seu nom
3.3. Fitxa: “Notes 2”. L’Escala de DO: practica el nom de les notes i la seva situació a l’escala.
- Audició
Aquest any se celebra el 250 aniversari del naixement de Ludwig van Beethoven. Us proposem aquesta divertida audició de la 5a Simfonia:
- Cantata: El somriure de la princesa
Els alumnes de P5, 1NE i 2NE estan treballant intensament la cantata El somriure de la princesa. Al següent enllaç podeu trobar les cançons amb vídeos de la coreografia que estàvem afegint a les últimes classes. Us pot anar molt bé escoltar i veure les cançons per anar repassant!
Enllaç: https://drive.google.com/drive/folders/1DDW-mN_JRddKvmqg97m_cViuKj7pvMvo