Primer Curs Nivell Elemental

1NE

Benvolgudes famílies,  

Esperem que estigueu bé.  

Els professors i professores de Primer de Nivell Elemental hem preparat el següent material de treball telemàtic pels alumnes per aquesta tercera setmana, feina que actualitzem al web els dimecres. Podeu comunicar-vos amb el vostre professor de Llenguatge musical a través de la plataforma Microsoft Teams. Per a qualsevol problema amb la plataforma podeu escriure a margavinent@emvic.cat 

El material de les anteriors setmanes no l’esborrem, així que podeu repassar, recuperar i tornar a fer si voleu qualsevol de les propostes fetes fins ara! 

Per aquelles famílies que no disposeu d’impressora a casa, si disposeu d’alguna tauleta o dispositiu tàctil, recordeu que les aplicacions de pdf tenen funcions d’edició les quals permeten guixar amb el dit. 

Setmana 3 

  1. Cançó i veu

1.1. Cançó El capità. Cantem aquesta cançó tot seguint la lletra   

Ara mira com pots fer la fitxa per escriure la melodia de la cançó   

I aquí tens la fitxa amb la lletra i la partitura perquè hi puguis pintar les notes i escriure tota la melodia.

Fitxa Capità

 

  1. Ritmes

2.1. Fitxa de ritmes: marca la pulsació, anota quantes en té cada ritme i pinta del mateix color els ritmes que tinguin el mateix nombre de pulsacions.

Fitxa ritmes

2.2. Si et va agradar el joc de picar ritmes, aquí en tens un altre amb negres i corxeres. Primer et presenten una seqüència de 8 pulsacions i els has de picar quan es pinten de color les figures, 4 vegades.

 

  1. Lectoescripturai entonacióde notes 

3.1. La setmana passada vam descobrir on s’escriu la nota LA. Exacte! Al 2n espai del pentagrama. Doncs ja pots practicar amb aquesta fitxa.

Fitxa LA

3.2. Fonomímia i moviment amb les notes SOL-MI-DO-LA. 

 

3.3. Full amb 4 pentagrames, per si vols escriure notes, inventar-te melodies… 

Full amb pentagrames

 

  1. Oïda

4.1. Reconeixement auditiu de les notes SOL – DO. 

Correcció dels “Àpats d’en Jan i la Bruna” de la setmana passada. Aquí pots comprovar si els vas endevinar tots…  

Correcció Àpats Jan i Bruna

Nou exercici auditiu dEls àpats de la setmana d’en Jan i la Bruna”. 

Exercici auditiu

I una altra fitxa amb les casetes per omplir.

Fitxa casetes

4.2. Et proposem un joc de la pàgina web “Aprendre música”, on hauràs d’endevinar si sonen negres o silencis. Clica a l’altaveu per sentir la seqüència rítmica i ves clicant a sobre de la negra o el silenci per omplir les 4 pulsacions.

Joc negres o silencis

 

  1. Audició

5.1. Et presentem 2 instruments més de la Família de vent fusta, que es poden tocar a les escoles de la xarxa emvic: el Saxo i la Flauta de bec.

Saxo i flauta de bec

I la fitxa amb els 6 instruments perquè relacionis cada instrument amb el seu nom.

Fitxa instruments

5.2. I per acabar, música i una activitat per relaxar-nos...  

Activitat relaxació

 

6. Cant coral

SALTEM (EL JOC DE LA CORDA) 

Materials: Goma elàstica (o dues cordesdos fils de llana, dues bufandes llargues…).

Aquesta és una activitat molt ideal per moure el cos i inventar diferents maneres de saltar i  passar la corda. Idealment hauríem de ser un mínim de tres persones però segur que podeu trobar altres maneres per adaptar-ho! 

És una cançó amb 3 parts (A, B i C) i cada part es canta dues vegades (AA, BB, CC). Està inspirada en un cànon basc anomenada Kambon Palanga Pagoz del Trabakantuak de David Azurza. 

Podreu escoltar la lletra modificada aquí:

La proposta de moviments és la següent:  

1a part: Saltar la corda d’un cantó a l’altre amb peus junts 

2a part: Puntejar endavant i retirar el peu. Tres vegades fins que canviem de costat saltant 

3a part: La corda puja a l’alçada del pit i passem per sota dues vegades com si féssim el “limbo. 

Podeu cantar-la sobre aquesta base instrumental:

Amb el vídeo ho veureu molt més clar:

 

Quan ja tingueu la seqüència ben apresa podeu dificultar el joc, posant la goma més amunt o inventant nous passos!  

També la podeu tocar amb instruments i objectes casolans. Feu-li una ullada!

 

Hi tornarem d’aquí a dues setmanes! 

*****

Setmana 2 

Per aquelles famílies que no disposeu d’impressora a casa, si disposeu d’alguna tauleta o dispositiu tàctil, recordeu que les aplicacions de pdf tenen funcions d’edició les quals permeten guixar amb el dit.  

  1. Cançó i veu

Segur que esteu cantant moltes cançons! Però avui la Lali us en presenta una que ens servirà per descobrir una NOVA NOTA… quina deu ser?  Busqueu per casa alguna piloteta petita, que us serà útil. 

La partitura d’aquesta cançó:   https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EbUs-CI64R1CnF4udZHdhjIBd5mnX6cJEqdV8gEaqpps6Q?e=E7cex3  

 

  1. Ritmes

Aquesta setmana, us proposem un parell de vídeos per PICAR RITMES, tot afinant l’orella i la vista! I també un altre, per fer un JOC RÍTMIC! 

2.1. Agafeu un parell de culleres de fusta (o si teniu algun instrument de percussió també anirà bé) i piqueu cada cop que l’abella es pari a sobre una flor.    

2.2. Lectura rítmica amb negres i corxeres. Pots picar amb les mans o amb els instruments de percussió o casolans, o també pots dir-ho o cantar-ho amb la veu (negra “TA”, 2 corxeres “TI TI”). Cada un dels ritmes primer es presenta i llavors l’has de picar o cantar 4 vegades seguides. Segur que us ho passareu molt bé!    https://youtu.be/4vZ5mlfZlgk  

2.3. I per acabar, la Romina us proposa un JOC per fer, picar i inventar ritmes, que et pots construir amb uns quants taps d’ampolla. A crear! 

 

  1. Lectoescriptura i entonacióde notes 

Continuem repassant les 3 notes que ja sabíem: el SOL, el MI i el DO 

3.1. Fitxa 3. Notes: sol-mi-do. Encercla les notes, cada una amb el seu color. 

https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EQRGLBUzy0xLkBUuN5DQJJkBi6pBTsXrHg6ztxfn1tKjcQ?e=LhWkgb  

3.2. Cantem amb sol, mi, do! L’Anna us fa una proposta en el següent vídeo. Si us animeu, podeu gravar-vos cantant petites seqüències de 4 pulsacions i envieu el vídeo al vostre professor o professora. Ens agradarà molt rebre’ls! 

 

  1. Oïda

Aquesta setmana, en Marcel·lí us presenta un petit conte per fer anar l’orella“Els àpats d’en Jan i la Bruna”. Escolteu on faran cadascun dels àpats, tingues a punt la fitxa, per dibuixar-hi els sons sol o do cada dia de la setmana. 

El conte:   https://latlantida-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EY9xKX43WVdFmhZRt7gSmYcBdM9WpupRLIVZd-8ZiQwlHg?e=3awCRQ  

I la fitxa:  https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EWBlNR8RT15FjjNBdpjAbvgByUON_IUqpPPOHRTY1jMjmA?e=NDdxv7  

 

  1. Audició

5.1. Recordes que la setmana passada vam escoltar els instruments de la família de vent metall? Doncs hem trobat un vídeo de dibuixos que explica la història d’una trompeta molt especial… “La trompeta màgica”. 

5.2. I ara et presentem alguns dels instruments de la Família de VENT FUSTA. Els podràs veure i escoltar en el següent vídeo. És en castellà, però segur que l’entendreu…    

Després de mirar i escoltar el vídeo, ja pots fer aquesta fitxa, on hauràs de posar el nom corresponent a cada instrument de vent fusta:   https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/Ebeqo00RqfdPjrYSzZ3-jkgBzW2uTcZkOPNUYkES6YGAWw?e=QPOVed    

En aquesta família hi falten DOS INSTRUMENTS. Sabeu quins són? Misteri! La setmana que ve ho descobrirem!!

 

6. Activitat en família

Aquí la Montserrat et proposa una activitat per fer en família, per descobrir nous instruments i jugar-hi amb l’orella ben atenta! 

https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/montserratromani_emvic_cat/Ec7rCXMXPsZBop62eVaC3lYBPrh8c8T2yZefmgbnm0jp2g?e=CVq9kV  

 

  1. Cantata: El somriure de la princesa

Àudios El somriure de la princesa 

Els alumnes de 1r estan treballant intensament la cantata El somriure de la princesa. 

Posem a la vostra disposició aquesta setmana, una llista d’àudios per escoltar i practicar les cançons a casa. A cantar! 

Som-hi! No et descuidis de donar feedback al teu professor/a de LLM sobre el que has treballat. 🙂 

Professors i professores de Primer curs de Nivell Elemental de l’emvic i la seva xarxa.

 

 

******

Setmana 1 

  1. Cançó i veu

1.1. Tres japonesos 

Aquesta cançó l’estem treballant dins l’apartat de Tallers d’instrument. Convé que els nens la repassin i la cantin.  

Text: 
Tres japonesos amb un contrabaix 

Són al carrer enraonant molt baix 

La policia ve, – Doncs què ha passat? 

Tres japonesos amb un contrabaix. 

 

  1. Lectoescriptura rítmica

2.1. Exercici de corxeres separades/aparelladesT’hem preparat aquesta fitxa perquè aparellis els núvols que tenen corxeres aparellades i desaparellades però que sonen de la mateixa manera. 

Enllaç fitxa document online per imprimir:  https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EUji03pc8b1Jqq4VAyGJ8-0BYswlp1SisnsTIVeQ52ex8g?e=7SxFw7  

 

  1. Lectoescripturade notes

3.1. Fitxa 1: Treball de les notes SOL-MI-DO. T’hem preparat la següent fitxa per treballar de manera ben clara el reconeixement d’aquestes tres notes. A pintar! 

Enllaç fitxa document online per imprimir:  https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/ETzDYcNIUsFGqs0pb442WuMBD6l19GUr44tdESKTxFtvTw?e=V6cAmR  

3.2. Fitxa 2: Treball de les notes SOL-MI-DO. Escriure el nom de les notes a sota de cadascuna d’elles. Després, escriure-les situant-les al pentagrama.  

Enllaç fitxa document online per imprimir:  https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/EbPWr7c5kSBDtWV09w0mUhABtqTxeOy99zrqoot8Edl7ng?e=kkefEk  

 

  1. Audició

4.1. La trompeta i els instruments de la família de vent metall. 

En aquest vídeo hi veuràs els instruments de la família de vent metall. Escolta bé com sona i com es toca cada un d’ells.  

Enllaç vídeo per veure i escoltar: 

 

4.2. Fitxa dels instruments de vent metall. Observa i reconeix els instruments de la família. En què s’assemblen i què tenen de diferent entre ells? Relaciona el nom amb el seu dibuix. Els pots pintar mentre els vas escoltant. 

Enllaç per escoltar i veure els instruments:  

Enllaç fitxa document online per imprimir:  https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/eulaliarubinat_emvic_cat/ESFfUXu-pGNIk0Y786UHnBEBErSnlzpYsrLDtNkvGMhZyQ?e=mGTnec  

 

4.3. El piano per dins! Un instrument que coneixes molt bé, però vist des d’un punt de vista ben diferent… 

Enllaç del vídeo: 

 

  1. Cantata: El somriure de la princesa

5.1. Els alumnes de P5, 1NE i 2NE estan treballant intensament la cantata El somriure de la princesa. Al següent enllaç podeu trobar les cançons amb vídeos de la coreografia que estàvem afegint a les últimes classes. Us pot anar molt bé escoltar i veure les cançons per anar repassant! 

Enllaç: https://drive.google.com/drive/folders/1DDW-mN_JRddKvmqg97m_cViuKj7pvMvo