Sensibilització

Iniciació musical en petit grup de 8 -10 alumnes. Un cop a la setmana. Descobriment del món de la música, els objectes sonors i els petits instruments, aprendre a cantar en grup, a seguir un mateix ritme i una mateixa entonació. Treball i vivència lúdica a partir dels elements més primaris de la música: el timbre, la dinàmica, l’alçada, el ritme, la pulsació, la coordinació motora i l’expressió emocional. Tot plegat en un ambient relaxat i en una aula especialment equipada per aquests objectius.

La música és un llenguatge que aprenem des que la nostra oïda s’activa, pocs mesos abans de néixer, dins de l’úter matern. No només percebem la seva vibració, la seva energia o la seva càrrega emotiva, percebem la seva coherència interna, el seu significat, a poc a poc, en un procés de definició que constitueix la veritable maduració musical. Si els nens estiguessin immersos en música, de la mateixa manera que ho estan en el llenguatge parlat, desde que neixen, amb quatre o cinc anys serien tan fluids en música com ho són amb la parla. Però rarament sol ser així.

Ser músic hauria de ser un requisit previ per a tocar un instrument o per a llegir o escriure música, en canvi s’ha arribat a pensar que un es fa músic mitjançant aquestes dues activitats. El músic canta afinadament, coordina el seu cos per tenir un sentit rítmic sòlid i expressiu, discrimina diferents contextos musicals, sap manejar la música creativament, interpreta ajustant-se amb els altres i el més important, té idees musicals, pot improvisar amb soltesa. Tots aquests són els objectius proposats per l’etapa de Música Infantil (P3, P4, P5), que poden resumir-se en un gran objectiu: fer petits grans músics, realment preparats per a aprenentatges més complexos en les etapes posteriors.