Tercer Curs Nivell Elemental

3NE 

Benvolgudes famílies,  

Esperem que estigueu bé.  

Els professors i professores de Tercer de Nivell Elemental hem preparat el següent material de treball telemàtic pels alumnes per aquesta tercera setmana, feina que actualitzem al web els dimecres. Podeu comunicar-vos amb el vostre professor de Llenguatge musical a través de la plataforma Microsoft Teams. Per a qualsevol problema amb la plataforma podeu escriure a margavinent@emvic.cat 

El material de les anteriors setmanes no l’esborrem, així que podeu repassar, recuperar i tornar a fer si voleu qualsevol de les propostes fetes fins ara! 

Per aquelles famílies que no disposeu d’impressora a casa, si disposeu d’alguna tauleta o dispositiu tàctil, recordeu que les aplicacions de pdf tenen funcions d’edició les quals permeten guixar amb el dit. 

Setmana 3 

  1. Cançó 

1.1. Els  esclops d’en Pau 

Us proposem que jugueu a casa amb els integrants de la família a Els esclops den Pau” . Un objecte, pot ser un got de plàstic per a cada participant. 

Vídeo Els esclops d’en Pau 

       

2. Exercicis de lectura 

Lectura en clau de fa 

Tutorial Lectura 1 clau de fa 

 

3. Exercici de ritme: 

TING TONG. Veu i Percusió corporal.

Escolta i canta aquesta cançó. Canta-la  amb el text i amb notes, pica el ritme fins que la sàpigues bé. Com pots veure a la partitura, els ritmes que la componen són: negra, dues corxeres i quatre semicorxeres. 

Per fer la percussió corporal, farem sempre les negres amb els peus, les semicorxeres picant al pit i les corxeres picant de mans excepte quan cantem “ fa, la, la” ; dues corxeres i una negra (veure al vídeo). 

Partitura Ting tong 

 

4. Àudio/vídeo:  

Una peça molt coneguda, interpretada per Bobby McFerrin, d’una manera molt especial. T’agrada? 

 

5. Audició compositors: 

Aquesta setmanaescoltem Johann Sebastian Bach! Concretamentel seu Concert per a violí, oboè i orquestra en Re menor (BWV1060). Busca informació i dibuixos en llibres que tinguis a casa sobre aquests dos grups instrumentals: 

Familia corda fregada 

Familia vent fusta  

 

*****

Setmana 2

Per aquelles famílies que no disposeu d’impressora a casa, si disposeu d’alguna tauleta o dispositiu tàctil, recordeu que les aplicacions de pdf tenen funcions d’edició les quals permeten guixar amb el dit. 

  1. Cançó: 

QUAN SE’N VA L’ORENETA

Et proporcionem la partitura i l’àudio. Utilitza la partitura per cantar-la i solfejar-la.

Àudio cançó: 

 Partitura: https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/rominaferrari_emvic_cat/EZEvFLQD7YBKqGXQ0EA4npYBD9kJV8TJB42NtE7BpyBUYw 

 

  1. Exercicis de lectura: 

Polirrítmia amb les dues mans:

https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/elipujol_emvic_cat/EeSmYr2cgsNNhMgD52DgdTIBZs72VibzGlvxoL160vLbyQ?e=vCigGW

  

  1. Exercici de ritme:

TRES, SIS, NOU

Aquesta setmana cantarem Tres, sis, nou, de la pàgina 32 del nostre llibre del curs, al mateix temps que ens acompanyem amb un obstinat rítmic. Segueix els següents passos per fer aquest exercici:

Primer mira la partitura que té l’obstinat A, veuràs que està format per blanques i negres. Prova’l de picar.

Després escolta l’àudio de la cançó amb l’obstinat A i practica la proposta fins que estiguis segur per cantar i acompanyar-te tu mateix/a. Et proposem un obstinat B, perquè puguis continuar cantant sobre un acompanyament rítmic. Aquest obstinat té corxeres, negres i blanques i el pots llegir a la partitura.

Et fem arribar un àudio perquè el puguis practicar unes quantes vegades amb la professora fins que estiguis preparat/da per cantar i picar tu mateix/a. Un cop hagis practicat els dos obstinats, et proposem que n’escriguis un tu i el practiquis.

Àudio amb obstinat A:

https://latlantida-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/elipujol_emvic_cat/EXZ2ju7vi4JFhB7CSDG59h8BKzwCJKVHNO2zvSYNjcyhNw?e=bmIC84

Àudio amb obstinat B:

https://latlantida-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/elipujol_emvic_cat/EXx8gKNDApJJhLC1FQMkscIB330CiBxTnU4DE9a7PkZu2g?e=HzPEva

Partitura dels obstinats A i B:

https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/elipujol_emvic_cat/ERHeiSt2ngFKrpZW3mbQDeEB05UyVQw2G0sC5AOWknOFrA?e=8Rl1nq

 

  1. Audició compositors:

 IL GARDELLINO, Antonio Vivaldi.

Et proposem que escoltis la peça i que t’imaginis que la cadernera (il gardellino) està representada per l’instrument solista, la flauta travessera. Respon: què representen els altres instruments? 

Sabries dibuixar la cadernera?

 

  1. Altres propostes:

OÏDA MUSICAL: IDENTIFICACIÓ D’INTÈRVALS

Et proposem que t’instal·lis aquesta interessant aplicació. Vés a l’apartat d’identificació d’intèrvals i aquesta setmana treballa el primer exercici que consisteix en diferenciar i identificar unisons i segones majors (M) i menors (m) ascendents. Escolta el primer exercici i digues quin intèrval és directament o toca la segona nota en el teclat per després dir quin intèrval és.

Enllaç aplicació: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evilduck.musiciankit
Cal anar a Identificació d’intèrvals i aquesta setmana treballar el primer exercici identificar unisons i segones M i m ascendents, sentim la primera nota i podem dir quin interval és directament o tocar la segona nota en el teclat i després dir quin interval és.

  

  1. Creació:

Continua amb la tasca que vas iniciar la setmana passada: Pots crear la teva cançó: Escull un títol, posa-hi lletra i crea’n la música. També hi has de posar coreografia! Envia el vídeo al teu professor/a de Llenguatge.  

Per aquesta tasca tindràs dues setmanes: ja estem a la segona!  

  

Som-hi! No et descuidis de donar feedback al teu professor/a de LLM sobre el que has treballat. 🙂 

Professors i professores de Tercer curs de Nivell Elemental de l’emvic i la seva xarxa.

 

*****

 

 

Setmana 1 

Document amb partitures:  

https://latlantida-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/elipujol_emvic_cat/EdLVohHKeQVDlhMKwJxK4hABFal5sMzczviJHYsXxIe0GQ?e=RaeDFd 

 

  1. Cançó:

Aquestes muntanyes.

Entona aquesta cançó, canta-la primer amb el text, desprès amb notes i finalment pica el ritme. Pots buscar la nota de començament en el teu instrument per cantar-la bé. També pots tocar-la sencera amb el teu instrument!  

 

2. Exercicis de lectura: 

2.1. Lectura en clau de sol. Partitura: El ballano (Del llibre de Llenguatge musical de 3r, pàg. 66 núm. 11). 

Àudio de El ballano: https://soundcloud.com/user-137915842-978985323/el-ballano 

Descripció de la tasca a realitzar: 

Et deixem un enllaç per poder escoltar la cançó.Cantar-la amb el text la primer vegada i amb nom de notes la segona. Pots crear una dansa amb alguna persona de la teva familia. 

2.2. Lectura en clau de fa. Partitura: Roseta de Gironella (Del llibre de Llenguatge musucal de 3r, pàg. 33 núm. 6). 

Àudio de Roseta de Gironella: https://soundcloud.com/user-137915842-978985323/roseta-de-gironella 

Descripció de la tasca a realitzar: 

Canta aquesta lectura amb el nom de les notes. Alerta que és clau de fa! 

 

3. Exercici de ritme:

Partitura: Polirítmia num. 12 de la unitat actual del llibre de Llenguatge musical de 3r. 

Descripció de la tasca a realitzar: 

1. Practicar la veu de dalt amb les mans. 

2. Practicar la veu de baix amb els peus.  

3. Practicar la veu de dalt amb una mà i la de baix amb l’altra mà, alhora. 

 

4. Audició compositors:

Beethoven. Enllaç de l’audició:

 

Aquest vídeo és molt divertit! Busca bibliografia sobre Beethoven i escolta  altres peçes. Quina t’ha agradat més de les que has trobat i escoltat?
 

5. Altres propostes:

Us proposem de realitzar una manualitat per treballar la lectoescriptura musical i especialment la rítmica: 

 

Confecciona targetes amb els ritmes treballats:  

Rodona 

Blanca 

Negra 

Dues corxeres 

Quatre semicorxeres 

Silenci de negra 

Silenci de blanca 

 

Retalla cartró, cartolina o paper de carta. Dibuixa una figura rítmica per carta.  

Fes-ne 4 de cada.  

Quan tinguis les cartes fetes, les barreges de cap per avall, en treus 8 a l’atzar i recites i/o piques amb les mans el ritme resultant. Com sona? T’agrada?  

També pots escollir les figures com les vulguis combinar i quan una combinació t’agradi i l’hagis recitat/picat, l’escrius en un full i tornes a començar. Comprova que no repeteixis! 

 

6. Creació:

Pots crear la teva cançó: Escull un títol, posa-hi lletra i crea’n la música. També hi has de posar coreografia! Envia el vídeo al teu professor/a de Llenguatge. 

Per aquesta tasca tindràs dues setmanes. 

 

Som-hi! No et descuidis de donar feedback al teu professor de LLM sobre el que has treballat. 🙂