AMBIENTS CICLE INICIAL

 

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS  D’APRENENTATGE?

Els psicòlegs, des de fa molt de temps, van demostrar que qualsevol capacitat es desenvolupa millor amb el joc. A partir d’aquesta afirmació podem considerar que el joc és el millor mitjà educatiu per afavorir l’aprenentatge i el coneixement. Està demostrat que allò que el nen aprèn a través d’un joc es transfereix a altres conductes. Per la qual cosa podem afirmar que el joc és una activitat que desperta la intel·ligència.

Així doncs, basant-nos en aquestes afirmacions, definim els ambients d’aprenentatge de la següent manera;

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Els ambients segueixen el model soci constructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

 

QUÈ PRETENEM ACONSEGUIR AMB ELS AMBIENTS (OBJECTIUS)?

–  Potenciar el llenguatge oral.

– Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.

– Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…

– Desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneïtat en la parla…

– Aprendre dels companys/es, no només de l’adult.

– Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament.

– Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions  lliurement.

– Respectar a les persones i els materials.

 

QUINS AMBIENTS HI HA A CI?

  • Mates
  • Llengua
  • Art
  • Experiments
  • Atenció
  • Teatre

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>