Cultura digital

ALUMNAT PROFESSORAT FAMÍLIES

En aquest apartat es recullen tots els documents del centre que fan referència a aspectes de la cultura digital. D’aquesta manera, es pot tenir una visió completa de l’assoliment d’aquesta cultura pel que fa a centre.

PLATAFORMA DIGITAL

GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION

El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi. D’aquesta manera, alumnat, professorat, personal d’administració disposen d’un usuari @elscossetans.com

SEGUIMENT DE L’ALUMNAT

L’escola disposa de quaderns virtuals de seguiment de l’alumnat pels mestres.

DOCUMENTACIÓ

El centre organitza tota la documentació en unitats compartides. Aquestes unitats es comparteixen exclusivament amb el correu corporatiu @xtec del professorat del centre.

Aquestes unitats s’organitzen en carpetes, on hi ha tota la informació que necessita el centre. Des de documentació oficial a, llistes d’assistència d’alumnes, el PAT…                   Microsoft Office ya ofrece soporte para almacenar en Google Drive | Audiencia Electrónica

COMPETÈNCIA DIGITAL

La competència digital és la capacitat d’utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació en les tasques de la vida quotidiana, a l’escola, a la feina o al lleure. El seu contrari és l’analfabetisme digital. Es considera com una de les capacitats bàsiques (a més de llegir, escriure i matemàtica) i transversal, és a dir una habilitat necessària en qualsevol altra matèria que s’ensenya a l’escola, i més tard tot arreu en quasi totes les activitats de la vida quotidiana per a tota persona que vulgui interactuar amb normalitat a la societat actual.

S’entén per Competència digital docent la capacitat que tenen els docents d’aplicar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les TAC en situacions reals i concretes de la seva praxi professional per tal de:

• Facilitar l’aprenentatge dels alumnes i l’adquisició de la competència digital d’aquest col·lectiu

• Dur a terme processos de millora i innovació a l’ensenyament d’acord amb les necessitats de l’era digital

• Contribuir al seu desenvolupament professional d’acord amb els processos de canvi que tenen lloc a la societat i als centres educatius.

La Competència digital docent (CDD) està formada per coneixements i habilitats de dos tipus:

• La competència TIC referida a l’ús instrumental de les tecnologies (CDI)

• Les habilitats de caire didàctic i metodològic (CDM).

Segons ACTIC entenem la competència digital com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.