Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:

  • Enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 60%, la de l’alumnat del 80% i la de les famílies del 25%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el PEDC (alumnat, professorat i centre).

  • Valoració dels resultats de l’enquesta d’un claustre.

  • Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes:

PUNTS FORTS                                                                                                                                

Aprenentatge híbrid: l’escola té una estratègia digital.
Aprenentatge híbrid: a l’escola hi ha força seguretat en l’ús de la tecnologia a les classes.
Infraestructura i equips.
Infraestructura i equips.
Aprenentatge híbrid: l’escola té una comunicació organitzada amb les famílies.
Desenvolupament professional continu (DPC) del personal en tots els nivells.
Innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.
Habilitats, coneixements i actituds de l’alumnat en tecnologia digital.
L’alumnat sap utilitzar el programari sense ajuda.

 

PUNTS FEBLES

Pocs dispositius per a l’alumnat.
Protecció de dades fluixa.
Suport tècnic limitat.
Equip digital insuficient.
Manca de temps del professorat.
Professorat amb competències digitals insuficients.
Poc temps dedicat a la tecnologia a l’aula.
Ús de la tecnologia per la docència i l’aprenentatge baix.
Aprenentatge híbrid: ús de la tecnologia a la llar baix i baixa competència de les famílies.