Es tracta de dur a terme un procés d’avaluació rigorós, basat en i —al mateix temps— generador d’evidències, que orienti la presa de decisions i que estigui en línia amb el marc de rendiment de comptes, transparència i bon govern que promou la Generalitat de Catalunya i, en concret, el Departament d’Educació.
Els principis que han d’orientar el procés d’avaluació del Pla d’Educació digital de Catalunya 2020-2023 són:
- Assegurar l’avaluabilitat del Pla.
- Incorporar l’evidència disponible d’altres experiències similars, sobretot pel que fa a la relació entre plans educatius digitals i èxit educatiu, i amb una anàlisi de les dimensions del seu impacte.
- Orientar la millora contínua de la intervenció i contribuir a assegurar-ne l’èxit.
- Generar coneixement sobre la implementació del Pla, la seva eficiència i el seu impacte en relació amb la realitat que es vol canviar i la necessitat que es vol cobrir.
- Promoure la difusió dels resultats en format d’articles d’investigació.
- Servir l’Administració com a model per a futurs projectes i processos d’avaluació
Per tal d’avaluar la implementació de l’Estratègia digital, a final de cada curs es reuneix la comissió digital i valorar l’assoliment dels criteris dels indicadors de les activitats i dels objectius.
Cada responsable fa una exposició del que s’ha assolit i del que no s’ha assolit, i exposa les propostes de millora.
A partir d’aquí, la comissió modifica l’ECD pel que queda de temps d’implementació, si s’escau.
Per fer la valoració dels criteris d’assoliment, s’utilitza el full enllaçat