En l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural es treballa a partir de projectes globalitzats per tal de fomentar el desenvolupament de totes les competències dels nostres alumnes. D’aquesta manera podem treballar d’una banda els continguts marcats al Currículum i de manera transversal aspectes i valors que afavoriran el desenvolupament del nostre alumnat en la societat, com és l’ús de les eines digitals, el desenvolupament de la seva creativitat i imaginació el treball cooperatiu i la comunicació en tots els seus nivells (oral i escrita).
Els nostres projectes acostumen a estructurar-se de la següent manera:
- Una primera fase d’explicació i introducció al projecte, on els alumnes fan les seves primeres reflexions sobre tot allò que saben sobre el tema, el que els agradaria saber i descobrir i sobre quins són els objectius que caldrà assolir en finalitzar el projecte. Els alumnes han de prendre les seves primeres decisions per tal d’organitzar les tasques a realitzar.
- A continuació hi ha una segona fase de recerca d’informació. En aquesta fase pren gran importància el treball de la competència digital.
- Fase de creació on els alumnes fomenten la seva imaginació i creativitat i poden plasmar tota aquella informació que han trobat de varies maneres, a través de treballs, de lapbooks, de llibres, de maquetes, etc.
- Després una fase d’exposició oral on els alumnes han de presentar tota la informació davant dels seus companys/es, fomentant així l’expressió oral.
- Finalment una avaluació final del projecte.