L’escola

Fotografia: Escola Els Cossetans

Escola Els Cossetans

Avinguda Rocaplana, 28

43881 – Cunit (Tarragona)

Tel. 977.15.92.56  Mòbil 634773091

E-mail: escelscossetans@xtec.cat

IDENTITAT DEL CENTRE

1.- ESCOLA CATALANA. Fomentar el coneixement de la cultura i la llengua catalana (festes, tradicions, costums…).

2.- ESCOLA OBERTA. Amb disposició d’atendre nous alumnes i noves experiències per tal d’afavorir el desenvolupament personal.

3.- INTEGRADORA I TOLERANT. Vol afavorir l’acolliment i la cohesió dels infants, respectant les diferències culturals, físiques i intel·lectuals.

4.- ACTIVA I PROPERA. Apropar la realitat als alumnes mitjançant l’observació, l’experimentació i la manipulació.

5.- COMUNICATIVA I DIALOGANT. Capaç de transmetre valors i d’expressar idees.

6. ACONFESSIONAL I PLURAL. Respecta les diferents ideologies.

7. PARTICIPATIVA. A dins de l’escola i amb les activitats lúdiques i/o culturals del poble i les seves entitats.

8. SOLIDÀRIA. Educar per la justícia, la solidaritat i el compromís.

9. INDIVIDUALITZADA . Ensenyament personalitzat i de qualitat.

10. INTERCULTURAL I ACOLLIDORA. Rebre els nouvinguts amb respecte i enrriquir-nos mutuament.

11. RESPECTUOSA. Respectar les diferències físiques, psíquiques, culturals, socials…

12. IMPULSORA. Treballar noves idees i projectes que ajudin al desenvolupament integral i harmònic dels alumnes.

13. MEDIADORA. Preparar la comunitat educativa pel tractament dels conflictes i fomentar el diàleg.

Instal.lacions

L’escola Els Cossetans ocupa un total de 5.480 metres quadrats, comptant-hi l’edifici i patis escolars, i es troba en un solar de 8.000 m2 que l’Ajuntament de Cunit va cedir al Departament d’Educació de la Generalitat. El centre disposa de tres espais diferenciats: el primer per a l’ensenyament infantil, el segon adreçat als serveis com la biblioteca, els despatxos d’administració, l’aulari d’educació primària i les corresponents zones de joc; i el tercer espai destinat als usos esportius com el gimnàs. El centre és de dues línies educatives, cosa que equival a 18 aules (6 per a l’anomenat cicle infantil i 12 per a l’educació primària). Així, l’escola Els Cossetans pot acollir fins a 450 alumnes, igual que l’escola Pompeu Fabra l’escola Solcunit.