Dia Mundial Aturada Cardio Respiratòria

Un any més, amb motiu del Dia Mundial de l’Aturada Cardio Respiratòria (ACR) que es celebra el 16 d’octubre del 2022, hem dut a terme aquesta activitat amb la finalitat de divulgar la importància d’aplicar la tècnica de reanimació cardiopulmonar per salvar vides.

D’acord amb l’estadística de mortalitat les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort en el món.

Prenem consciència. “TOTS ELS CIUTADANS DEL MÓN PODEN SALVAR UNA VIDA”

 

Formació “Acollida per a dones migrades”

A partir del proper dilluns 17 d’octubre, es posa en marxa al nostre centre l’activitat formativa Acollida per a les dones migrades. Aquest programa, actualment pilot, depèn del Departament d’Igualtat i Feminismes, Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme.

La formació té com a objectiu acompanyar i donar suport a les dones migrades en un procés en el qual adquireixen un major domini i control de les seves vides, oferint dinàmiques i eines per aconseguir la seva autonomia des d’una perspectiva interseccional i bio-psico-social que treballa diversos aspectes segons les seves necessitats (salut, educació, àmbit jurídic, laboral i violència masclista).

El curs comprèn la formació en llengua catalana (alfabetització i nivell inicial), formació laboral, coneixement de l’entorn i informació respecte de les violències masclistes. El curs té una durada de 135 hores, impartides dels mesos d’octubre a juny.

Es realitza en una sessió setmanals de 2 hores a l’escola i en aquesta, les persones facilitadores acompanyen a les dones cap a la seva autonomia, localitzant les seves necessitats, donant a conèixer les eines i recursos disponibles per a les dones.

Continuem aprenent.

Les capses d’aprenentatge proposen una tasca guiada que promou el treball cooperatiu entre els companys i companyes. Aquestes capses ajuden a l’alumnat de 4t a treballar amb autonomia, a superar reptes i a prendre desicions que involucren a tot l’equip. 

Han gaudit amb les tasques de descoberta i d’iniciació a l’activitat científica organitzant informació i preparant les exposicions d’aquesta feina per poder compartir amb els altres companys i companyes els resultats obtinguts a partir dels experiments científics que han realitzat.

Una activitat motivadora que segur repetirem!

Taller Xiquets de Reus

El passat dia 23 de setembre, els alumnes de segon, van poder gaudir d’un taller d’alguns dels membres de la Colla Castellera dels Xiquets de Reus. Ens van explicar les parts d’un castell, la vestimenta, els sistemes de seguretat,… i sobretot que són un gran equip. Després vam poder ficar-nos la faixa, fer alguns pilars amb la seva ajuda i un gran castell entre tots. Moltes gràcies per la vostra visita abans de la Festa Major de Misericòrdia.

Lliurament de Passaports Culturals

El passat dimarts 20 de setembre, la Sra. Ariadna Durante, de la Fundació Educativa i Social de Reus, va venir al centre a fer el lliurament de Passaports Culturals a l’alumnat de 1r, 2n i 3r de primària de l’escola .

Alguns alumnes de 2n i 3r -que ja coneixen què és el passaport cultural i els grans avantatges que comporta- van animar, a partir de les seves experiències, a la resta de companyes i companys a acudir als espectacles i a les exposicions a les que el passaport cultural permet accedir de manera gratuïta.

Passaport cultural

Aquí us deixem les activitats del Passaport Cultural que s’impulsa des del Pla Educatiu d’Entorn.

Esperem que us animeu a gaudir de totes i cadascuna de les activitats que es proposen.

PROGRAMACIÓ MUSEUS DE REUS

PROGRAMACIÓ MUSEUS

PROGRAMACIÓ ACTES FESTA MAJOR DE MISERICÒRDIA

PROGRAMACIÓ ARTS ESCÈNIQUES I MÚSICA

PROGRAMACIÓ ESPORTS

PROGRAMACIÓ BOCA DE LA MINA I CIRCUIT D’ORIENTACIÓ

PROGRAMACIÓ ARTS ESCÈNIQUES CIRC LLUNAR

PROGRAMACIÓ LECTURA

Iniciem 6è amb un ESCAPE ROOM

Aquest dilluns dia 12 de setembre, els alumnes de 6è han estat sorpresos amb un Scape Room. A primera hora del matí s’han trobat amb gran problema de desordre dins les seves aules. Fomentant el treball en equip i el seguiment d’unes ordres molt estrictes han aconseguit passar la primera prova. Al llarg del matí s’han hagut de resoldre diferents reptes i enigmes competencials per sumar punts i aconseguir gaudir de l’aventura.

La valoració global del grup ha estat molt positiva i amb ganes de nous reptes.

 

 

 

Projecte de Cambrils

Els alumnes de primer hem treballat per projectes i aprofitant la sortida de final de curs al Port de Cambrils, hem conegut diferents aspectes rellevants. Vam iniciar el projecte preguntant als alumnes què sabien i què volien saber. Tot seguit, vam fer la sortida on vam recollir tota la informació que necessitàvem per fer una capsa d’aprenentatge i, així poder fer l’exposició de tot allò que havíem après als nostres companys de segon. I finalment, hem fet una autoavaluació de com ha anat el projecte i com ens hem sentit. Ens ha agradat moltíssim treballar així!

Infants ciutadans

Els alumnes de 5è hem participat en el projecte Infants Ciutadans, un projecte impulsat per l’Ajuntament de Reus, amb l’objectiu de promoure la participació activa dels alumnes de les escoles de la ciutat en la construcció, el desenvolupament i la millora de la ciutat. Aquest any el tema proposat ha estat: els entorns escolars en una ciutat jugable.

Vam rebre a l’escola a l’arquitecta que col·labora amb la Regidoria d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament i amb ella vam fer una sessió de dinamització per reflexionar sobre els entorns escolars. Després, cada classe va escollir un conseller/a titular i un de suplent, aquests han estat els encarregats de promoure la participació de tots els companys de la classe i de tota l’escola i recollir les diferents propostes. Posteriorment, s’han dut a terme diferents trobades amb tots els consellers representants de totes les escoles de Reus adherides al projecte.

Finalment i per tancar el projecte, s’ha celebrat una audiència pública amb els regidors i l’alcalde de Reus, el Sr. Carles Pellicer al saló de Plens de l’Ajuntament, on tots els consellers/es han explicat la seva proposta. La proposta dels nostres alumnes de 5è ha estat la següent: espai de zona verda amb diferents elements (taules amb bancs, fonts, jocs tradicionals pintats a terra, plantes aromàtiques, arbres…) per poder jugar i passar les tardes tots junts.

Ha estat una experiència única!

Torna la Festa Major!!!

Tornen les festes de Sant Pere. Enguany, recuperant la programació habitual amb actes multitudinaris i tan emblemàtics com la Tronada i fent de la festa una ocasió magnífica per recuperar també el pols ciutadà.

Us deixem aquí el programa de festes perquè no us perdeu cap activitat programada.

Bona Festa Major a tothom!!!

programa_sant_pere_2022_1

https://www.canalreustv.cat/noticies/programa-dactes-la-festa-major-sant-pere-2022

 

Els colors de la nostra pell

Quan les nenes i els nens pinten persones, sempre volen utilitzar el color carn per donar color als seus dibuixos però… Tots tenim la pell del mateix color carn? A través de la visualització del conte “Els colors de la nostra pell” de Karen Kats, escoltant la història de la Lena, la protagonista del conte, ens hem adonat que el color de les nostres pells no és igual. A la reflexió final a la que hem pogut arribar és que tots tenim la pell d’un color carn diferent!

English corners

These are the English Corners we have organised for our 1st graders to review some vocabulary, structures…and to improve their oral skills.

Topics: Colours and Numbers.

Pupils are learning and playing at the same time.

We hope you like it!

Aquests son els racons d’Anglès que hem organitzat per a l’alumnat de primer amb l’objectiu de repassar vocabulari, estructures… i millorar les seves habilitats orals.

Tema: Colors i números

Aprenem i juguem al mateix temps.

Esperem que us agradi!

Aprenem Junts

El passat 27 de maig de 2022 el nostre alumnat de sisè va participar, juntament amb altres escoles de Reus, en el 7è Congrés de projectes de primària APRENEM JUNTS que es va celebrar a FiraReus.

Quan vam arribar ens van fer entrega de les etiquetes identificatives i tot seguit, a l’auditori, ens van fer un discurs de benvinguda a càrrec de la directora de l’ELIC del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Sra. Núria Rofes i del missatge enregistrat del Francesc Martín, director de l’escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú i facilitador al grup de treball Aprenem Junts de primària.

Després, ens vam distribuir per grups de treball en diferents sales amb les altres escoles i vam presentar els nostres projectes: Intergeneracional amb Tinkercad. l’Edat Mitjana i Competència digital.

Finalment, hi va haver un refrigeri, l’entrega de diplomes i el comiat a càrrec de l’il·lustríssim alcalde de Reus, Carles Pellicer.

Va ser una jornada única per aprendre i compartir amb altres escoles de la nostra ciutat.

Trobada amb els avis de la residència Ítaca Fortuny

El dijous 12 de maig, l’alumnat de 5è A i B vam participar en una trobada amb els avis de la residència Ítaca Fortuny, al parc Mas Iglesias.

Aquell mati l’esperàvem amb molta il·lusió i ganes de veure’ls, ja que durant la pandèmia tant sols ens havíem comunicat per mitjà de videotrucades.

Tots/es teníem ganes de passar una bona estona per conversar, explicar anècdotes, jugar a diferents jocs de taula, gaudir del moment, treure´ls una rialla, etc.

Dues setmanes abans a la trobada, un dels residents ens va enviar un vídeo sobre com fer un estel de paper de forma senzilla i ràpida. Tota la classe vam seguir cada un dels passos i el vam construir per fer-lo volar quan estiguéssim allí.

Així va ser com després d’esmorzar, van arribar els avis, els hi vam donar la benvinguda, vam seure en rotllana i s’hi van presentar. A continuació, ens van ensenyar a fer volar l’estel i ho vam posar a la pràctica, encara que no feia molt vent vam poder-ho aconseguir.

Aquella estona va passar de seguida i ens vam quedar amb ganes de compartir més moments amb tots ells/es.

Finalment, ens van regalar dos estels molt originals i construïts amb materials més resistents, fets per ells mateixos. També uns dibuixos per a la classe com a record de la trobada.

Juguem al bingo a la residència!

El passat dimarts 24 de Maig els alumnes de 6è B, seguint amb el projecte intergeneracional que duem a terme, vam anar a visitar als nostres padrins i padrines de la residència Ítaca, a Reus.

Després de tot el curs sense poder veure en persona als nostres padrins i padrines vam poder gaudir d’un matí en la seva companyia i de compartir una bona estona de joc i diversió.

Vam jugar unes quantes partides al bingo i tant gran com petits ens ho vam passar d’allò més bé. Ens van donar caramels i xocolata! A més a més vam poder acomiadar-nos d’ells i elles després d’aquests dos anys tan bonics i emotius que hem compartit i desitjar-nos tot el millor.

Us portarem sempre al cor!

 

 

 

La Neus, la nostra Mestra Àvia Recuperadora de Contes.

Continuant amb el mateix tema de publicació dels nostres companys i companyes de P5A, la Neus a la nostra classe de P5B ens va explicar el conte “El cargol i l’herba de poliol” que justament n’havíem fet lectura amorosa dies abans. Aprofitant aquest esdeveniment, vam crear una obra d’art entorn el conte i ens ho vam passar també molt bé!

Ens visiten les Mestres Àvies Recuperadores de Contes!!

El grup MARC (Mestres Àvies Recuperadores de Contes) han vingut a l’escola a passar una bonica estona amb nosaltres!

A la classe de P5A ens ha visitat la Neus, mestra jubilada i àvia, que ens ha explicat dos contes molt entretinguts i ens ha ensenyat a jugar a uns quants jocs de dits. Els contes ens han agradat molt i durant l’estona dels jocs ens ho hem passat pipa: hem rigut molt recuperant els jocs de quan la Neus era mestra.

Ens ho hem passat molt bé compartint aquesta estona amb ella!

ELS DIBUIXOS TENEN VIDA!

1rA hem trobat un experiment ideal perquè els nostres dibuixos tinguin vida. Només necessiteu retoIadors de pissarra, un plat, aigua i una cullera (opcional). Per acabar ens hem fet uns tatuatges amb les nostres creacions. Tot un somni fet realitat gràcies al fet que els retoladors tenen alcohol, aquest és dissol i els seus pigments es converteixen en sòlids, i, per tant, insolubles. No és màgia, és ciència!

Sortida a Mel Muria

El passat 5 de maig els alumnes d’infantil vam anar fins al Perelló per conèixer, de primera mà, el món de les abelles i la mel. Vam fer diferents tallers: la visita al Centre d’Interpretació Apícola Mel Muria, realitzar un taller per fer una espelma amb cera i anar a veure les arnes al camp. Els nens van gaudir molt de l’experiència i també ens ajuda a respectar les abelles i la feina tan important que fan per al nostre ecosistema.

Abans de la sortida vam crear el racó de les abelles a la classe, en el qual podem consultar i aprendre sobre aquests insectes que tanta por ens fan.

 

Projecte sobre l’Edat Mitjana a 6è

Les alumnes i els alumnes de 6è estan treballant sobre l’Edat Mitjana des dels diferents àmbits: artístic, lingüístic, matemàtic, coneixement del medi… Algunes de les activitats les han realitzat a l’escola i d’altres a les sortides que han gaudit al llarg del trimestre (visita al monestir de Santes Creus i les colònies a l’Espluga de Francolí). Mitjançant el joc, els experiments, la investigació, les propostes manipulatives i el treball en equip han pogut aprendre més i millor i així superar els reptes que s’han anat proposant.