Serveis

Aquesta secció informa les famílies dels serveis que ofereix el centre.

MENJADOR ESCOLAR

• El centre disposa de MENJADOR ESCOLAR des de l’any 1984. Actualment el gestiona el Consell Comarcal del Baix Camp. La majoria d’alumnes que n’utilitzen el servei reben ajut de beca, que la família sol·licita anualment a l’Ajuntament, a l’àrea de Benestar Social, o al Consell Comarcal del Baix Camp, sota convocatòria d’aquestes entitats locals, i també es pot utilitzar abonant el servei durant el període de temps que us interessi a la família, contactant amb la coordinadora a primera hora del matí ( de 8:30 a 9:30 ), o bé telefònicament ( 680690018 ).

Actualment presta el servei l’empresa de servei de càtering Cuina-Gestió. El servei de vigilància i atenció a l’alumnat va a càrrec de monitors fixes diaris contractats per aquesta empresa, que disposa de nutricionistes i experts en alimentació per garantir l’equilibri nutricional de les dietes. El Departament de Sanitat controla la qualitat del servei periòdicament.

• AULA D’ INFORMÀTICA.

La dotació del Departament l’any 91/92 de vuit PCX386 i dues impressores ens va permetre posar en marxa l’aula d’informàtica. El centre va adquirir més equipament informàtic amb posterioritat, i vàrem rebre més dotació actualitzant el parc durant els cursos posteriors.
    Educàlia i el Projecte Argo en diferents actuacions ens va permetre ampliar-lo fins a vint-i-tres ordinadors a l’aula d’informàtica, sis impressores en xarxa, un Kit Internet a l’aula, dos canons de projecció i dos ordinadors portàtils, a més del parc de secretaria i direcció.

El Projecte Heura del Departament d’Educació,durant el curs 2007/2008 va dotar tot el centre d’una xarxa integrada que arriba a totes les dependències del centre.

Després del trasllat al carrer Velers, al curs 2010 -2011, totes les aules disposen d’un portàtil connectat a la xarxa interna i externa i la nostra intenció és de disposar d’una PDI (Pissarra digital interactiva) per a cada aula.

• GIMNÀS I AULA DE PSICOMOTRICITAT.

El centre disposa d’un gimnàs amb l’equipament estàndard d’un centre de Primària.
    S’utilitza per part de tots els nivells del centre, incloent l’educació infantil.
    També funciona com a sala de Teatre, atès que disposa d’un escenari que hem acondicionat amb telonatge i sistema d’il·luminació, i amb una dotació de seients mòbils.

També disposem d’una sala de psicomotricitat per a Educació Infantil que s’utilitza també a l’àrea de Música .

• BIBLIOTECA.

També disposem de biblioteca amb vora uns mil exemplars entre consulta, lectura i altres. No s’ha obert mai al barri, perquè ja n’hi ha una de pública.

S’utilitza per part de tots els nivells, encara que moltes aules disposen de biblioteca de classe, tan a nivell de consulta com de lectura.

• AULA DE MÚSICA.

Al primer pis disposem d’una aula habilitada per a les activitats de l’àrea de Música i que també es pot utilitzar per a projeccions audiovisuals, dotada amb una PDI.

• AULES D’IDIOMES.

Disposem de dues aules per a les classes d’Anglès a Primària, d’una aula habilitada per a les sessions de suport de l’idioma, i les classes d’introducció a Infantil, que aquest curs 2010 s’han iniciat sota el Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE) a P4 i P5 es fan a l’aula de suport d’Infantil, al primer pis.

• PATIS D’ESBARJO

L’escola disposa d’un pati d’esbarjo pèr Primària, amb accés des del carrer dels Velers, amb zona ajardinada i hort escolar estacional, on volem plantar plantes aromàtiques mediterrànies.

Les aules d’ Educació Infantil tenen el seu propi pati, independent del de Primària, amb accés des de l’avinguda President Tarradelles.

• NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS.

Una de les aules per a grups reduïts es dedica a l’atenció a alumnes amb NEE. Està acondicionada per atendre petits grups fora de l’aula ordinària i disposa de materials educatius adients per als alumnes que atèn i alguns ordinadors.

• AULES DE SUPORT I D’ACOLLIDA.

El centre disposa d’alguns espais per grups reduïts on s’organitza activitats de suport o desdoblament de grups focalitzant l’atenció a la diversitat. També els alumnes en periode d’adaptació al sistema educatiu (nouvinguts) són també atesos en una altra aula de suport pel professorat de reforç on assisteixen a temps parcial fins que són capaços d’incorporar-se a l’aula ordinaria utilitzant la llengua catalana com a base de l’aprenentatge.

• AULA D’ACOLLIDA MATINAL.

Els infants d’Educació Infantil inicien normalment una hora més tard que els de Primària la seva jornada escolar. Els que tenen germans a Primària poden iniciar la jornada escolar a la mateixa hora que els seus germans, essent atesos a l’aula d’acollida matinal per monitores. Han de venir esmorzats i reben atenció de vigilància mentres juguen o fan activitats lliures.

• A.M.i.P.A.

Existeix una Associació de Mares i Pares d’Alumnes que gestiona  la celebració de algunes de les festes tradicionals per als associats, a més d’encarregar-se de l’organització de les activitats extraescolars que es porten a terme, tant les dedicades a alumnes com alguna dedicada a pares/mares d’alumnes.

L’ubicació física de l’AMPA és un espai de la planta baixa, accessible des del carrer dels Velers, al costat de la porta d’accés principal a l’escola.

.L’horari d’atenció al públic és diari a les tardes que hi ha activitats extraescolars, durant la realització de les mateixes.

• TRANSPORT.

Encara que no hi ha un servei escolar de transport, atès que la majoria d’alumnat viu al barri, el servei d’autobusos de la línia regular municipal té parada al carrer Astorga, a uns cinc minuts a peu des de l’escola.