Aprendre

Els objectius prioritaris del sistema educatiu català són l’èxit escolar i l‘excel·lència educativa, amb el desenvolupament de les capacitats de tot l’alumnat com a principi fonamentador de l’equitat i garantia, alhora, de la cohesió social.

L’escenari educatiu actual parteix del propòsit d’una concepció inclusiva i orientadora de l’educació, que ha de comportar una transformació tant en les pràctiques d’aprenentatge (inclosa l’avaluació), que han d’estar centrades en la persona que aprèn i fer-la corresponsable; com en una organització del centre al servei de l’aprenentatge.

El concepte de mètode, en educació, designa com es duu a terme el procés d’ensenyament-aprenentatge. Al nostre centre, entenem que no hi ha cap fòrmula magistral ni cap mètode ideal, sinó que aquests s’han d’adequar a cada circumstància, a cada context o -fins i tot- a cada alumne/a.

En la cerca constant per a aconseguir assolir els objectius del sistema educatiu, la nostra escola busca inspiració en els següents marcs de referència: