Els nens i nenes de p5B hem fet la MONA!!

Abans de marxar a les vacances de Setmana Santa vam passar un dia molt divertit: vam fer la nostra MONA!!
Vam gaudir molt fent de cuiners i decorant-la amb xocolata, lacasitos, ous de pasqua…
Els altres nens i nenes de l’escola també van fer les seves i vam poder veure-les totes en una exposició!!
A la tarda ens vam menjar la nostra. Que boníssima!!!!!

 

 

 

 

Visitem el passeig de la Boca de la Mina

El passat dimecres els alumnes de 5è A ens vam desplaçar fins a la Boca de la Mina, un espai emblemàtic de la ciutat. Un cop endinsats vam poder observar els diferents masos que hi ha al seu voltant, a més a més també vam conèixer la seva història i les activitats que es feien antigament com per exemple la venda d’anissos. Vam veure des de fora on es troba la mina i posteriorment vam fer una ruta saludable a peu pels seus camins encantadors.

Benvinguda Primavera!

A 1r A seguim amb els experiments i aquesta setmana hem fet un de gran bellesa visual. Retallem flors, les pleguem suaument, posem les flors plegades a l’aigua i les flors s’obren per art de màgia. Aquest fenomen succeeix perquè les fibres de paper, quan estan en contacte amb l’aigua, s’inflen, fent que els plecs dels pètals es desfacin i s’estiri el paper.

Un espectacle fascinant! Us convidem a provar-ho a casa i esperem gaudiu de l’esclat de la Primavera!

Contruïm màquines!

Els nens i nenes de 2n hem estat treballant les màquines simples. Per finalitzar el projecte les hem construït en petits grups i aprofitant material que hem reciclat de casa. Hem explicat com ho hem fet al nostres companys i companyes i hem fet una petita exposició.

Les tutores de 2n

Acomiadem l’hivern!

Els/les alumnes de 1rA acomiadem l’hivern amb diferents activitats: Hem fet neu artificial i amb aquesta, un ninot de neu amb tots els seus complements, hem après a dibuixar i crear flocs de neu amb diferents materials, hem practicat a escriure amb el teclat lletres hivernals,… Experimentat i manipulant ens ho hem passat molt bé!

Consignes de carnaval 6è

Com cada any, celebrem l’arribada del Rei Carnestoltes a la nostra escola amb molt d’entusiasme. Els i les alumnes de 6è van ser els encarregats i encarregades de fer arribar el missatge amb les consignes de cada dia a la resta de companys i companyes d’altres cursos i així garantir que tothom pogués participar en aquesta festa tan divertida!

Ho van fer genial!🤗🤗😍😍🎉🎉

Menja sa en família

A mitjans del mes de febrer, els grups de 5è A i B vam tenir la visita d’una dietista que ens va explicar un petit projecte que porten a terme per diferents escoles. És un projecte d’educació  nutricional anomenat “ MENJA SA EN FAMÍLIA”, creat amb l’objectiu de transmetre la importància de seguir uns hàbits de vida saludables, és a dir, de fomentar una alimentació variada, equilibrada i saludable.

Primerament, ens va explicar la piràmide i els diferents grups alimentaris que la composen, el què ens aporten i la freqüència de consum. També va donar molta importància a una correcta hidratació i a la realització d’activitat física a diari.

Seguidament, ens va explicar els diferents àpats, per saber quins grups alimentaris hi ha d’haver en cadascun i així poder fer un dia complet i saludable.

Finalment, vam poder posar en pràctica els coneixements adquirits a l’aula d’informàtica.
L’activitat que ens va plantejar consistia en elaborar un menú setmanal a través de la pàgina  web.
Quan vam acabar l’activitat ens van donar un tríptic, on hi havia un petit resum de la xerrada i sobre el projecte, per continuar aprenent i jugant des de casa.

Taller Has begut oli?

Durant el taller, l’alumnat de sisè ha après a valorar les característiques úniques de l’OOVE Siurana i a descobrir la font de propietats saludables que aporta el seu consum al llarg de la vida. L’activitat els ha aportat coneixements significatius sobre la dieta mediterrània, el consum de productes locals i de proximitat, i la importància cultural i ecològica lligada al món de la producció i l’elaboració d’oli.

Amb aquest taller experimental, els nens i les nenes també han après a percebre les diferències sensorials entre un oli d’oliva i un oli d’oliva verge extra i a identificar paràmetres tals com  els aromes en nas i el sabor en boca.

Els nens i nenes de P5A hem viscut una setmana molt emocionant de Carnaval!!

Els nens i nenes de P5A des de que va començar el mes de febrer, esperàvem amb moltes ganes i il·lusió la setmana del Carnaval!

Hem gaudit molt amb les consignes del Rei Carnestoltes i fent durant la setmana tot tipus d’activitats divertides: ens hem pintat les cares, hem jugat amb confeti, ens hem posat màscares, hem ballat i cantat… i per finalitzar, estem molt emocionants d’acabar la setmana disfressats d’ous ferrats!!!

VISCA EL CARNAVAL!!!

Vine al cinema infantil en català!

El CineXic és un circuit estable de programació regular de cinema familiar en català. L’objectiu és contribuir a crear nous hàbits de consum cultural, generant nous públics i regenerant-ne els existents.
Les sales i espais adherits a aquesta iniciativa projectaran una pel·lícula al mes dirigida a un públic familiar d’entre 3 i 12 anys i triada amb els requisits de tenir qualitat artística i pedagògica, oferir perspectiva de gènere, respecte a la diversitat i foment dels drets socials i universals.
A Reus, les projeccions es realitzen al Centre de Lectura i l’entrada és gratuïta fins als 12 anys i de 2€ per als majors de 12 anys.

https://www.packmagic.cat/films/el-bosc-de-haquivaqui/

Jornada portes obertes

Si esteu interessats/des a assistir a una jornada de portes obertes de la nostra escola, on podreu conèixer el nostre projecte educatiu, ompliu el següent formulari per assistir a la jornada de portes obertes del pròxim 2 i 4 de març a les 16.45h.

L’oferta educativa per al curs 2022-23 és de dos grups en el cas de P3.

Formulari

 

Viatja amb el passaport cultural!

El projecte del Passaport Cultural de Reus que s’impulsa des del Pla Educatiu d’Entorn, gestionat per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Reus i l’equip de Llengua Interculturalitat i Cohesió del Departament d’Educació de la Generalitat, amb la implicació de vuit escoles de Reus (entre elles, la nostra) ens proposa aquest mes de febrer diverses activitats culturals, lúdiques i esportives.

La ciutat impulsa el Passaport Cultural com una experiència pilot que vol connectar les oportunitats d’aprenentatge a través de les activitats culturals, lúdiques i esportives que s’organitzen a la ciutat, amb els infants i les seves famílies. Així, els infants del cicle inicial (1r i 2n) de l’escola i les seves famílies poden prendre part de les activitats i en cada un dels llocs els posaran un segell al seu Passaport.

L’eina, el passaport físic, serà el reflex de què un infant aprèn en molts espais i en molts moments diversos a part de a l’escola: a l’esplai, a la biblioteca, al museu, en una representació teatral, en un concert, en una exposició, en un assaig, ….. El passaport fa visible aquest aprenentatge invisible. Amb el Passaport i a través de les seves pàgines, els infants podran acreditar on han participat, què els ha agradat, i recolliran l’evidència amb el segell de l’entitat.

Des de l’escola definiran quines competències clau es treballaran (la curiositat, la resolució de problemes, la creativitat, la comunicació, l’empatia, el treball en equip, la perseverança, la iniciativa, l’autoregulació, …) i les integraran en els diferents projectes que desenvolupen a l’escola.

El viatge finalitzarà amb una cerimònia que es celebrarà al tancament de cada edició del passaport (juny 2022), i a la que hi estaran convidats tots els participants i les seves famílies, i tots els agents educatius, culturals, lúdics i esportius participants.

Lectura

Activitats als centres cívics

Boca de la Mina

Arts escèniques i música

Esports

Museus

Projecte “On vivim”

Al llarg d’aquest primer trimestre els/les alumnes de quart hem realitzat un projecte per conèixer més a fons la nostra comarca, el Baix Camp. A través del  treball en equip hem conegut aspectes culturals i socials de la nostra estimada ciutat i dels pobles del nostre entorn més proper. La recerca d’informació a través de dispositius digitals com les tauletes, ens ha permès també conèixer pàgines com la wikipèdia o les pàgines oficials de diferents ajuntaments i així poder ampliar els nostres coneixements. Ha esta molt interessant, continuarem aprenent coses d’aquesta manera!

La tècnica de Keith Haring

Durant el mes de novembre, dins l’àrea d’Educació Artística, els nens i les nenes de 4t de primària hem treballat un artista activista social anomenat Keith Haring. El seu treball reflexa l’esperit de la generació pop i la cultura de carrer de Nova York dels anys 1980. Gràcies a les seves obres, hem descobert un art diferent al que coneixíem fins ara i hem après a imitar-lo i a recrear-lo.

Eleccions renovació membres del consell escolar de centre

Benvolguda família,

Un cop superada l’episodi de diversos confinaments de grups de manera simultània que vam patir ara fa unes setmanes i que ens va obligar a ajornar la jornada d’eleccions de renovació dels membres del consell escolar prevista pel passat 25 de novembre, us comuniquem que el proper dijous 16 de desembre, a les 08.30h (i fins les 09.00h) i a les 15.00h (i fins les 15.30h), al porxo de l’entrada principal de l’escola (C/ Velers, 83), hi trobareu la mesa electoral on podreu dipositar la vostra papereta amb la selecció de la/les persona/es del sector de pares i mares de l’alumnat que voleu que us representin en el consell escolar de centre.

Amb el desig que prengueu part activa en aquest procés electoral que ha de servir per a renovar alguns membres d’aquest òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, rebeu una cordial salutació.

La direcció

Cartell eleccions consell escolar