Comunitat d’Aprenentatge

El Projecte Comunitats d’Aprenentatge (CdA), dóna resposta als objectius generals del sistema educatiu descrites a l’Estatut d’Autonomia (2006) segons el qual “totes les persones tenen dret a una educació de qualitat i a accedir-hi en condicions d’igualtat” i s’afronten a aquest repte amb l’aval que les investigacions científiques internacionals aporten sobre les millors condicions per afavorir un aprenentatge competencial per a tothom.

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència.

Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants d’una comunitat educativa, incloent-hi mestres, personal no docent, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

La nostra escola, amb l’aval de tot el claustre i de les famílies que conformen la nostra comunitat educativa està en procés de transformació per esdevenir una comunitat d’aprenentatge. Aquest procés ja està en marxa des de l’any passat i no té aturador!

El nostre repte és superar les desigualtats, aconseguir l’èxit educatiu per a tothom i millorar la convivència mitjançant l’aprenentatge dialògic. Alguns aspectes més concrets que reforcen aquesta voluntat són:

· L’impuls de l’excel·lència i l’equitat amb un model de centre inclusiu basat en la igualtat de possibilitats, entesa com el donar més a qui més ho necessita a fi de no excloure ningú.

· L’assoliment de l’èxit de resultats per a tothom, plantejant altes expectatives d’aprenentatge per a tot l’alumnat, amb atenció especial als qui, per raons de desigualtat, tenen un alt risc de fracàs i d’abandonament escolar.

· La millora de la convivència a través del model dialògic de prevenció i resolució de conflictes.

· La participació, coresponsabilització i implicació de tota la comunitat com a base de transformació social, educativa i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn mitjançant el diàleg igualitari.

· La formació permanent de tots els agents educatius com a valor de millora educativa.

· L’obertura del centre educatiu al territori i la participació en la promoció del treball i l’aprenentatge en xarxa.