EL SOL: UNA ESTRELLA MOLT ESPECIAL

A l’aula de Manuel Cusachs, hem continuat investigant l’univers a partir de la pregunta: “Si aquí és de dia, allà és de nit?”.

Per entendre-ho millor, entre d’altres sabers, hem estat treballant el Sol. Gràcies a la sortida a Can Vandrell, als vídeos i llibres de coneixement que hem mirat, la sortida al Cosmocaixa (Museu de la Ciència de Barcelona) i a la visita al Cosmos Mataró, hem descobert aspectes molt curiosos i científics del nostre Sol.

Hem après que el Sol és una estrella, una de les moltes que hi ha a l’univers, una de les petites, però molt important per a nosaltres, ja que fa possible la vida al nostre planeta. També hem descobert que és una esfera enorme i molt calenta, i que la seva superfície no és llisa, sinó rugosa i plena de moviment, amb zones calentes (groc) i fredes (taques vermelles).

A més de la teoria, a Educació Artística hem experimentat amb diferents materials per representar aquesta textura del Sol. Hem utilitzat una tècnica semblant al paper maixé, treballant amb paper, cola, pintura i aigua. Ha estat una activitat molt enriquidora, on hem pogut observar, tocar, crear i experimentar amb el tacte i les textures.

També hem elaborat un mural per al passadís de l’escola per compartir els nostres aprenentatges amb els companys i les companyes i també les famílies. Hem utilitzat el Sol que vam construir amb paper i hem creat els seus rajos amb diferents idees i curiositats que hem après sobre aquest element tan important. 

Després d’haver treballat la Lluna i el Sol, ara ens preparem per continuar el nostre viatge per l’univers imaginant com deu ser el nostre planeta per dins.

Seguim investigant!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut