Resultats Cangur 2019


Aquesta darrera setmana hem rebut els resultats del nostre alumnat participant a la prova Cangur 2019, que organitza l’associació internacional Le Kangourou sans frontières i la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM).
Els resultats obtinguts han estat bastant gratificants per tots nosaltres ja que, és un… Llegeix més»

Projecte interdisciplinari 1r ESO: La cèl·lula

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en un projecte interdisciplinari promogut entre les assignatures de Biologia i Geologia i Educació Visual i Plàstica.

Durant les classes de Biologia i Geologia han aprés i estudiat les parts en les que està formada la tant cèl·lula animal, com la cèl·lula vegetal. A més a més, han descrit les funcions que duen terme cadascuna d’aquestes parts anomenades: Paret cel·lular, mitocondris, cloroplast, lisosomes, nucli, vacúol,.. entre d’altres. Paral·lelament en l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica n’han creat una, tot usant una combinació de diversos materials, expressions plàstiques i creativitat personal. Cal afegir que podien escollir el fet d’elaborar una cèl·lula animal o bé, crear-ne una cèl·lula vegetal i el disseny, els materials i el passos a seguir per tal de desenvolupar aquesta creació a estat mèrit exclusivament seu ja que, han treballat de manera autònoma tot coordinant-se, en totes les fases del procés.

Per culminar tot aquest treball, l’alumnat ha usat una aplicació de realitat augmentada anomenada Quiver, amb això, la tablet i unes plantilles de la pàgina web QuiverVision.com han pogut visualitzar les parts tant de la cèl·lula animal com de la vegetal, amb tres dimensions. La interacció que ens permeten les noves tecnologies aplicades a l’ensenyament potencia que aquest esdivingui un aprenentatge adquirit.

Meravellosa experiència ballant Country i Line Dance

El divendres passat, alumnat, pares, mares, professorat i germanes ens vam reunir al pati del col·legi per compartir una bona estona tot aprenent i ballant Country i Line Dance. Les activitats del Banc de Pares i Mares que s’organitzen des de l’AMPA (Associació de Mares i Pares dels Alumnes) ho han fet possible i cal afegir que ha estat una experiència enrequidora.

Mònica i les seves companyes ens van ensenyar pas a pas quin era el moviment i la postura i ens van quedar ganes de repetir. Moltes gràcies a tothom per gaudir plegats aquesta tarda amb música, ritme i il·lusió.

Dia de convivència intracol·legial

El passat dimecres 27 de març, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO van participar en les convivències intracol·legials.
Juntament amb el professorat, ens vam desplaçar al Parc de Garbí per gaudir d’un fantàstic dia per treballar conjuntament en diverses activitats amb la finalitat de reforçar la… Llegeix més»

II Concurs de Poesia recitada

Aquest 21 de Març, amb motiu del dia Mundial de la Poesia, s’ha celebrat el II Concurs de Poesia recitada organitzat per la regidoria de cultura de l’ajuntament de Sant Carles de la Ràpita. Aquest any hem tingut l’honor de recollir 1r i 2n premi en les categories A i B tot i això, no cal oblidar que han participat altres candidatures amb molta qualitat i creativitat i per tant, de ben segur la decisió en atorgar els premis no ha estat gens fàcil.

Categoria A:

1r Premi: Vicent Fabregat Lucena (2n d’ESO) “Anoche cuando dormía” d’Antonio Machado.

2n Premi: Ferran Castellà Garcia (2n d’ESO) “El viaje definitivo” de Juan Ramón Jiménez.

Categoria B:

1r Premi: Judit Ramírez Ribas (3r d’ESO) “Per si algun dia no pots creure res” de Marta Pessarodona.

2n Premi: Laia Cabré Navarro (4t d’ESO) “8 de Març” de Maria Mercè Marçal.

 

Tallers interdisciplinaris: El canvi climàtic

Per tal de conscienciar als més petits sobre la situació actual del nostre planeta, els alumnes de 3r ESO vam fer diversos tallers interdisciplinaris a l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è de primària sobre diversos aspectes relacionals amb el canvi climàtic.

Per a començar el taller, vam fer una petita explicació esquematitzada de la capa d’ozó, i així introduir d’una forma més clara per què es produeix el canvi climàtic. Tot seguit, vam explicar les conseqüències que pot tenir aquest augment
de la temperatura en el nostre planeta, juntament amb un petit muntatge per a explicar què passaria si els pols es desfessin.

Per finalitzar el taller, vam explicar diverses formes per a ajudar a evitar el canvi climàtic de manera individual i vam fer un joc de reciclatge on els alumnes havien de tirar al contenidor correcte cada material que el hi
proposàvem.

Totes aquestes activitats les vam realitzar de forma que els alumnes poguessin participar contestant diverses preguntes que plantejàvem. Ens va semblar que el resultat va ser molt positiu i que els alumnes s’ho van passar molt bé amb totes les activitats realitzades.