Xerrades d’Economia Social i Finances Ètiques a 3r d’ESO

Avui tanquem un seguit de xerrades sobre Economia Social i Finances Ètiques a l’alumnat de 3r d’ESO, amb la col·laboració de la Cooperativa Combinats.

L’objectiu d’aquestes sessions es donar a conèixer una altra perspectiva sobre com afrontar i veure el món económic més proper que ens envolta i així, enllaçar-ho amb propostes més sostenibles, justes i ètiques.

La sra. Raquel Barbier ha estat la ponent i ens ha ensenyat en què consisteix el comerç just, lligant-ho amb les polítiques socials i laborals que afecten directament al benestar i al funcionament de la societat. També, ha guiat a l’alumnat en la cerca de característiques dels productes d’ús habitual, com ara la seva procedència, el seu procés de fabricació,… i finalment mitjançant un joc de rol els alumnes han pogut posar-se a la pell dels emprenedors i els estalviadors en l’acció de triatge entre la banca convencional i la banca ètica.