Welcome to Saint Patrick’s day

Des de la comissió de llengua anglesa, el nostre col·legi ha volgut avançar-se a la primavera i engegar amb moltes ganes un nou projecte ple d’il·lusió que implica tot el professorat i alumnat. El proper dijous, durant tot el dia, durem a terme diverses activitats en anglès relacionades amb el patró d’Irlanda, Saint Patrick. Actualment, i des de fa uns quants anys, a l’escola gaudim d’una professora nadiua i originària d’Irlanda; juntament amb ella i amb  la col·laboració de tot el professorat hem organitzat aquest seguit d’activitats que de ben segur amenitzaran i promouran la llengua oral.

A més a més, no hem d’oblidar que el nostre col·legi ofereix més hores de llengua anglesa, a banda de les curriculars,  fet que fa que des del parvulari els nostres alumnes ja tinguin una clara consciència fonològica i es desinhibeixin fàcilment davant la parla i llengua oral.

El format de la presentació d’aquestes activitats es mantindrà  igual des de P3 fins a 4t ESO.

Al matí s’explicarà l’origen de Saint Patrick amb un vídeo educatiu. Tot seguit faran una manualitat: P3, P4 i P5 farà el shamrock (trèvol); 1r i 2n d’EP realitzaran una mascareta que també els servirà d’autoretrat; 3r i 4t d’EP construiran un mòbil que podran penjar a l’habitació, i 5è i 6è d’EP han estat dissenyant els elements que decoraran el nostre photocall i, aprofitant l’apadrinament lector, acompanyaran amb story tellers els nens des de 1r fins a 4t d’EP.

De 1r a 4t d’ESO tot el matí estaran realitzant jocs, mots encreuats, audicions musicals, webquest que inclou la realització final d’un collage i kahoots relacionats amb la cultura i el folklore d’Irlanda.

El format de la tarda anirà acompanyat d’activitats lúdiques: jocs al pati i paradetes de pintacares per als més petits i, a secundària, treballaran una mica la música tradicional irlandesa mitjançant diverses activitats. Com a cloenda, ballarem tots junts una dansa típica d’Irlanda que amb molta dedicació Adeline, la nostra Irish teacher, ens ha anat ensenyant a tota l’escola.

Des d’aquí us enviem una forta abraçada i esperem que tant alumnat com professorat gaudim de tota una jornada que també podreu seguir a través de les nostres xarxes socials.