VII Copa Cangur

Aquest dijous 30 de gener s’ha celebrat la VII Copa Cangur, un concurs presencial de resolució de problemes matemàtics que té per objectiu motivar els estudiants de secundària en l’aprenentatge de la ciència i la lògica matemàtica. Aquesta primera fase s’ha celebrat conjuntament a 31 seus d’arreu del país.

En aquesta primera fase de la Copa Cangur, que ha organitzat el nostre col·legi juntament amb el Campus Terres de l’Ebre, la Societat Catalana de Matemàtiques, i amb el suport logístic d’eXplorium, han participat 140 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO de catorze centres de secundària del territori repartits en vint equips de set membres.

Concretament, el concurs consisteix en resoldre 15problemes de matemàtiques i de lògica matemàtica en només una hora, aquest any com a novetat el nombre de problemes ha passat de 12 a 15. Es tracta d’una cursa contra rellotge en què la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs i, per tant, la estratègia d’equip és molt important. Durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants el que dona encara més emoció a la lluita.

El nostre alumnat s’ho ha passat genial durant la jornada i a més a més, han tingut l’oportunitat de compartir el gust per les matemàtiques amb altres adolescents de la seva edat amb les mateixes inquietuds.

L’estratègia adoptada durant el torneig ha estat conservadora per part dels dos equips i això ha permés una bona elecció del jòquer i minimitzar les penalitzacions per errors. Tots dos equips han quedat prou bé pel que fa ala classificació, fins i tot en algun moment del concurs estavem situats en zona de pòdium.