Viatge a Anglaterra

Com ja sabeu, cada dos anys, el col·legi organitza, juntament amb Home to Home, una setmana cultural a Anglaterra per als alumnes de secundària. L’estada s’organitza en cases particulars de famílies angleses, amb les quals els alumnes conviuen durant sis dies, exposant-se així a una setmana d’immersió lingüística totalment en anglès, i alhora estan en contacte directe amb la cultura i la forma de viure al país estranger.

Cada dia, els alumnes van a una escola on fan classe sobre cultura, llengua i costums anglesos. Després de dinar, s’organitzen sortides culturals. Després de sopar amb les famílies (al voltant de les 18:30h), s’organitzen activitats a l’escola, com un karaoke, una quiz night, drama night o una discoteca, l’últim vespre.

Enguany hem tornat a Broadstairs, Kent. A banda de les classes, hem visitat Ramsgate, Canterbury, Londres i Margate. Hem après sobre Charles Dickens, que va viure a Broadstairs i on es va inspirar per escriure David Copperfield, Geoffrey Chaucer, autor dels famosos Canterbury Tales, Christopher Marlowe, que era de Canterbury, ens hem fixat en diferències culturals òbvies amb el nostre país, com els diferents horaris en la vida diària, el menjar, el canvi de moneda o la meteorologia!

El contacte directe amb la llengua anglesa fa que els alumnes tinguin l’oportunitat de practicar cada dia, en tot moment, la qual cosa resulta molt positiva i els encoratja a seguir aprenent. Aprende sobre altres cultures ens obre a un món diferent i ens fa adonar de la riquesa de les diferents societats, sense deixar de banda l’aspecte lúdic: s’ho han passat molt bé!