CRIMEXPERIMENTA

En el marc de la 28a Setmana de la Ciència, l’alumnat de la matèria optativa de Laboratori de l’ESO participem en la 3a edició del Crim Experimenta, organitzat pel programa Repte Experimenta i amb el suport de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, la Universitat Rovira i Virgili i Ajuts Joan Oró 2023.

Aquest any està dedicat al bioquímic català Joan Oró en el centenari del seu naixement i es titula “Cas Missió Oró”.

Tot comença quan un grup d’estudiants està de visita a l’Agència Espacial Europea i es queden aïllats a l’interior per la desaparició de la Dra. Martina Curull, qui estava investigant per una missió confidencial.

La policia no pot entrar, llavors és l’alumnat qui s’encarrega d’investigar per poder trobar a la Dra. Curull.

Fent servir un format gamificat molt semblant a un videojoc, es van passant proves a partir de realitzar experiments i respondre preguntes amb l’ajuda de les càpsules audiovisuals.

Apropa als estudiants el mètode científic treballant de manera transversal i aprenent sobre diversos temes com les unitats de mesura de l’Univers, les lleis dels gasos, les reaccions endotèrmiques i exotèrmiques o l’ADN.

Ens ha agradat molt i ja estem impacients esperant el proper CrimExperimenta.