Celebrem Sant Jordi

Com cada any, amb l’arribada de la primavera ens trobem de nou amb una de les festes més assenyalades en el nostre calendari escolar: la diada de Sant Jordi i la celebració dels Jocs Florals.

L’objectiu dels Jocs Florals sempre ha estat el mateix: potenciar l’expressió i la producció escrita del nostre alumnat per fer evident als nois i les noies de l’escola que l’ésser humà pot copsar el món a través dels sentits i expressar les seves sensacions i els seus sentiments mitjançant la paraula. Al mateix temps, l’organització d’aquests Jocs Florals porta implícit un altre objectiu: fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al nostre país.

Des de l’escola intentem transmetre l’entusiasme per la creació, la poesia, la imaginació… Els professors intentem possibilitar que l’alumnat gaudeixi del meravellós moment de la creació i pugui expressar lliurement els seus pensaments i els seus sentiments.  És per això que l’alumnat d’ESO participa en els Jocs Florals 2023, concurs amb dues vessants: una d’artística i una de literària. Pel que fa a la part artística, hem realitzat un concurs de cartells entre els alumnes de 1r i 3r i un concurs de punts de llibre per als alumnes de 2n i 4t.

La vessant literària del concurs consisteix a elaborar un relat narratiu de producció pròpia i s’organitza en dues categories: una per a 1r i 2n i una per a 3r i 4t. S’han donat tres premis per a cada categoria. Els relats que han obtingut el 1r premi de cada categoria, s’enviaran als Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Els més petits de l’escola també han participat en aquesta festa tan bonica i esperada. Els nens i nenes d’Educació Infantil i  Primària han realitzat un concurs de dibuix que ha premiat tres dibuixos per curs. L’entrega de premis ha estat inaugurada amb l’obra de teatre de Sant Jordi escenificada pels alumnes de 5è de Primària.

Finalment, els nens i nenes de Cicle Superior han participat en un certament literari que s’ha organitzat en dues categories: una de prosa i una de poesia. L’alumnat de 5è ha realitzat relats de tema lliure en petit grup i el de 6è ha elaborat, de manera individual,  poemes també de tema lliure. El relat guanyador de 5è i el poema de 6è participaran als Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Volem agrair a tot l’alumnat la seva participació, felicitar-los pel bé que ho han fet i encoratjar-los a seguir vivint, volant i creient en la imaginació per tal de seguir escrivint i aprenent. Ells són la peça fonamental d’aquests concursos i, sense ells, no tindrien sentit.

Sense dubte, ha sigut un dia molt emotiu. Junts fem escola!