Celebrem Orígens

Durant els dies previs a la festa d’Orígens 2023, tot l’alumnat del nostre Col·legi  hem aprofitat per conèixer més sobre els nostres avantpassats.

Hem realitzat diverses activitats organitzades pel nostre centre, diferents associacions locals i també per part de l’Ajuntament.

L’alumnat d’Infantil i Cicle Inicial han anat a veure la ballada de gegants al Parc de Garbí i, després, dos alumnes de 4t d’ESO els han explicat el  procés de construcció d’un gegant. A més a més, han gaudit ballant la jota al pati.

Els xiquets i xiquetes de Cicle Mitjà han après a ballar sardanes i també han visitat l’exposició de Juanito Cartes, artesà rapitenc que ha recreat en miniatura diferents escenes que representen els orígens mariners i pagesos del poble.

L’alumnat de Cicle Superior s’ha divertit molt aprenent a jugar a la morra, joc tradicional molt arrelat al nostre poble.

Volem aprofitar per donar les gràcies Juanito Cartes, que ens ha explicat els oficis típics; a l’Associació Morràpita que ens ha portat la morra i ens han invitat a participar al  campionat Infantil de morra, així com a la resta d’associacions que ens han visitat.

Han sigut uns dies molt intensos per gaudir del nostre passat i de les nostres tradicions. Moltes gràcies a tots els qui heu fet possible aquests dies.