8 de març. Celebrem el Dia Internacional de la Dona

El Dia Internacional de la Dona del 8 de març va ser declarat per les Nacions Unides el 1975. Dos anys més tard es va convertir en el Dia Internacional de la Dona i la Pau Internacional.

L’explicació més versemblant es remunta a mitjans del segle XIX, en plena revolució industrial. El 8 de març del 1857, milers de treballadores tèxtils van decidir sortir als carrers de Nova York amb el lema ‘Pa i roses’ per protestar per les míseres condicions laborals i reivindicar una retallada de l’horari i la fi del treball infantil.

Va ser una de les primeres manifestacions per lluitar pels seus drets, i diferents moviments, successos i mobilitzacions (com la vaga de les camiseres del 1909) es van succeir a partir de llavors. L’episodi també va servir de referència per fixar la data del Dia Internacional de la Dona el 8 de març

El capítol més cruent de la lluita pels drets de la dona es va produir, no obstant, el 25 de març del 1911, quan es va incendiar la fàbrica de camises Triangle Shirtwaist de Nova York. Un total de 123 dones i 23 homes van morir. La majoria eren joves immigrants d’entre 14 i 23 anys.

Segons l’informe dels bombers, una burilla mal apagada llençada en un cub de restes de tela que no s’havia buidat en dos mesos va ser l’origen de l’incendi. Les treballadores i els seus companys no van poder escapar perquè els responsables de la fàbrica havien tancat totes les portes d’escales i de les sortides, una pràctica habitual llavors per evitar robatoris.

Al no poder fugir, moltes de les treballadors van saltar al carrer des dels pisos vuitè, novè i desè de l’edifici. La majoria de les víctimes van morir per cremadesasfíxia, lesions per impacte contundent o una combinació d’aquestes causes.

El desastre industrial, el més mortífer de la història de la ciutat, va suposar la introducció de noves normes de seguretat i salut laboral als EUA.

Per aquest dia, l’alumnat del col·legi ha realitzat les activitats següents:

Cicle Infantil: ha treballat diferents contes.

Cicle Inicial: ha treballat els esteorotips de les joguines pintant dibuixos per conscienciar la igualtat de gèneres.

L’alumnat de Cicle Superior 1, ha representat el cartell de We can Do It! És un cartell estatunidenc, creat el 1943 per J. Howard Miller per a l’empresa Westinghouse Electric com una imatge inspiradora. Avui dia símbol del feminisme.

L’alumnat de Cicle Superior 2 s’ha centrat en el món de l’art i en el personatge de Frida Kahlo.

L’alumnat de Cicle Superior 3 s’ha disfressat de dones revolucionàries, treballadores, pioneres i transgressores de la història del feminisme, també han homenejat a les dones de la seva vida, les quals han lluitat, lluiten i lluitaran per ells.

.