11 de febrer: Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

El passat 11 de febrer al col·legi es van dur a terme diferents activitats per commemorar el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

L’objectiu és fer visible el treball de les dones en totes les àrees STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques per les seves sigles en anglès) i impulsar les vocacions científiques, especialment entre les nenes.

Les activitats es basaven en conèixer algunes de les científiques més importants per mitjà de vídeos, documentals i jocs i també reflexionar sobre les dones en el món de la ciència i la recerca.

A més a més, l’alumnat de 6è d’educació primària i de 1r d’ESO va participar en el projecte #100tífiques, xerrades simultànies de les científiques a centres escolars de tot Catalunya organitzades per la Fundació Catalana per la Recerca i la Investigació (FCRI).

La classe de 6è es va connectar amb la científica Zaida Zuleica Lara Chavero, llicenciada en Bioquímica i doctorada en Física teòrica i Ciències de l’espai.

La classe de 1r d’ESO es va connectar amb Giulia Lunazzi, enginyera genètica i project manager al Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG).

Perquè la ciència no entén de gèneres, entén de vocacions.