Museu de la Ciència Cosmocaixa (Cicle Superior)

Dins l’àmbit de ciències, l’alumnat de 5è de Primària estem treballant  l’evolució dels humans. Amb el nom de Sapiens: el llarg camí de l’hominització, vam gaudir d’una visita dinamitzada per entendre que l’evolució dels humans i els éssers vius, en general, està lligada a mecanismes d’adaptació al medi i a la selecció natural. En aquest itinerari, vam descobrir com determinats canvis anatòmics van permetre la bipedestació, la construcció d’eines, el domini del foc i el desenvolupament de la parla.

L’alumnat de 6è de Primària vam fer el taller de Fenòmens elèctrics amb un seguit d’experiments participatius, vistosos i divertits per descobrir que l’electricitat és un fet natural i que està present en tots els materials que ens envolten. També vam observar, per exemple, com es comporten els objectes carregats elèctricament; en quins materials es pot moure la càrrega elèctrica amb facilitat, i quins són els efectes d’aquest moviment. Amb aquest taller també ens van deixar ben clar que hi ha perills associats a l’electricitat!

Si voleu veure algunes imatges de les activitats, premeu aquí.