Millores a l’Escola durant el 2023

Ara que comencem un nou any, volem repassar les actuacions de millora i renovació de les instal·lacions que hem dut a terme durant l’any 2023 a l’Escola.

A l’estiu es va instal·lar bomba de calor a les 3 aules d’Infantil i durant el Nadal s’ha instal·lat a la sala de Psicomotricitat. Amb aquest nou sistema de climatització pretenem aconseguir el màxim confort tèrmic d’infants i mestres, tant a l’estiu com a l’hivern. La instal·lació al sostre ha permès alliberar espais a les parets, guanyant nous llocs d’emmagatzematge a l’eliminar els radiadors i acumuladors.

Bomba de calor a l’aula d’Infantil-3. Bomba de calor a la sala de Psicomotricitat.

A l’estiu es va acabar d’instal·lar ventiladors a totes les aules de grups-classe de Primària i Secundària.

Ventiladors a l’aula de 5è de Primària. Ventiladors a l’aula de 2n d’ESO.

Durant les vacances de Nadal s’han instal·lat 22 plaques solars a la teulada de l’edifici d’Infantil i Primària, corresponents a una potència de 12,5 kWp. D’aquesta manera, el 30-35% de l’energia consumida en els mesos de fred i el 80-85% la resta de l’any tindrà un origen 100% renovable. A partir d’ara, l’Escola serà un espai més net, més sostenible i amb menys impacte ambiental. En consonància amb els valors del nostre Projecte.

Teulada costat pati. Teulada costat carrer.

A la sala de psicomotricitat s’ha renovat les fusteries de les finestres per unes de noves amb millor aïllament tèrmic i acústic, i s’ha instal·lat gespa artificial a la terrasseta. Ara, els alumnes d’Infantil poden utilitzar de forma més habitual aquest espai quan fa bon temps en les seves sessions de Psicomotricitat o a l’ambient d’Imaginàrium.

Aspecte de la renovada terrasseta de Psicomotricitat

S’ha col·locat un nou passamà a doble altura a l’escala de l’edifici d’Infantil i Primària, a una alçada de 90 i 70 cm, pels infants més petits.

Nou doble passamà a l’Escala de Primària.

Al terrat de Secundària s’han comprat 6 nous bancs per així disposar-ne un total de 10. En aquest mateix espai preveiem col·locar un tendal mòbil els pròxims mesos, per tal de fer ombra a l’estiu.

Detall dels nous bancs del terrat de Secundària.

S’han instal·lat nous tendals plegables més grans a les classes de la banda del pati de Primària.

Nous tendals a la façana del pati de l’Edifici de Primària.

A l’aula de 3r de Primària iniciem una prova pilot col·locant un arrambador a les parets, per tal de millorar la durabilitat i confortabilitat de les aules.

Arrambador a l’aula de 3r de Primària.

Durant l’any, i especialment durant l’aturada de l’estiu i de Nadal, també s’han fet altres actuacions de manteniment i petits arrenjaments, com pintar aules i altres espais, renovar mobiliari, substituir acumuladors de calor de Primària per radiadors elèctrics de baix consum, etc.