Intercanvi de dues mestres de l’escola amb un centre alemany

Erasmus+ ofereix un enriquiment tant professional com personal únic que la Hafsa i l’Eli, mestres de l’escola, vam tenir la sort d’experimentar en primera persona el passat mes de març. Així va ser com vam aterrar al centre educatiu Friedrich List Berufkolleg, situat a la ciutat de Herford (Renania del Nord – Westfalia).
Allà ens va rebre la professora Anja, que ens va preparar un programa replet d’una gran varietat d’activitats i sortides culturals per tal d’esprémer al màxim la nostra estada a Herford. Gràcies a l’Anja i a tots els altres mestres de l’escola, sempre amables i predisposats a fer-nos sentir part del seu dia a dia, vam endinsar-nos en el funcionament del sistema educatiu post-secundària alemany, tan complexa i tan diferent del nostre. Vam assistir a classes diverses: biologia de batxillerat, alemany per a joves refugiats, espanyol com a tercera llengua, pràctiques de magatzemistes, primer nivell universitari per treballadors, informàtica, matemàtiques, entre d’altres.
Ens va impressionar com ho treballen tot de manera real i també vam sorprendre’ns amb les instal•lacions tecnològiques del centre, l’ús que feien de les tauletes per aprendre matemàtiques i el mobiliari de les aules.
A la tornada portàvem les maletes ben plenes de metodologies educatives, de maneres de programar classes, d’avaluar l’alumnat, d’organitzar una escola, d’entendre l’educació, d’utilitzar les tecnologies. En definitiva, d’un munt d’aprenentatges comprimits en quatre dies!
Gràcies a l’Alba Boix, coordinadora d’Erasmus+, per haver fet possible aquest més-que-un-viatge!
Hafsa Biyaala i Eli Queirós