El CFA Girona, des del respecte a la pluralitat de totes les persones que en formem part, manifestem el nostre rebuig a la sentència condemnatòria que priva la llibertat d’expressió, el dret a decidir i la pluralitat de la democràcia.

L’escola manifesta també el seu suport i solidaritat a les famílies dels que són privats de la seva llibertat.

L’escriptor Guillem Terribas ens visita

Ahir dimarts, al matí, ens va visitar en Guillem Terribas. Va ser una xerrada molt interessant, d’una hora i mitja de durada, on van assistir els alumnes de GES 1 i GES 2. S’hi va parlar del gust per a la lectura, de perquè un llibre té èxit i també del procés d’editar un llibre. Per comprovar la feina de l’editor, es va llegir un capítol d’un original d’un autor i després es va comparar amb el capítol al llibre publicat.

Segona edició del BLA, BLA, BLA…CFA!

El CFA Girona engega la segona edició del BLA, BLA, BLA…CFA!, activitat emmarcada dins el projecte Erasmus “La Llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L”. Aquest pretén, mitjançant grups d’ intercanvi i voluntariat lingüístic, millorar les habilitats orals en català, castellà, francès i anglès de l’alumnat participant. De moment, s’han consolidat 8 grups lingüístics amb alumnat de nacionalitats diverses i amb coneixements d’alguna o algunes de les 4 llengües impartides al centre. No obstant això, l’equip blabla continuarà treballant per ampliar el nombre de grups lingüístics.

Primera reunió de representants del curs 19-20

El passat 7 de novembre es va celebrar la primera reunió de representants de tots els grups que hi ha a l’escola. En les tres reunions que va haver-hi (matí, tarda i vespre) la participació dels delegats i les delegades va ser molt activa i enriquidora.

Abert/Berta ens visita (obra de teatre A tempo)

El passat dimecres 6 de novembre l’entitat “A Tempo, Arts i Formació” ens va oferir l’obra Albert/Berta. A continuació teniu la recensió que varen fer els i les alumnes de GES:

“No vam saber fins al final que l’obra era una obra i que l’Albert no era l’Albert. L’actriu feia molt creïble el personatge i ens va fer empatitzar. Entre l’obra i el feedback posterior, va fer una bona feina d’educació emocional per a les assistents. En no tractar-se d’un tema que se’n parli cada dia, la gent no està informada i va servir per a conèixer la situació i fer veure la realitat de la diversitat de gènere existent.”

Aprèn llengües amb Bla Bla Bla…CFA

El CFA Girona realitza per segon any consecutiu l’activitat Bla Bla Bla… CFA, que promou l’aprenentatge oral de les llengües que s’estudien a la nostra escola: el català, el castellà, el francès i l’anglès.

Obert a tot l’alumnat del centre, us podeu inscriure en  el següent enllaç:

Enllaç inscripció

L’escola participa a la marxa pels drets de les persones migrants: Caminem Junts!

El passat diumenge 29 de setembre, Càrites va organitzar la marxa pels drets de les persones migrants: Caminem Junts!

Va ser un recorregut de 5 km que va començar al Parc Central de la ciutat i va acabar a la Plaça del vi amb actuacions musicals.

Aquesta marxa internacional vol promoure oportunitats per tal que migrants i comunitats compartim històries amb l, objectiu d, enfortir vincles.

El CFA Girona hi va participar i alguns alumnes van explicar les seves experiències personals.

Gràcies El Mahdi, Sohaila i Issatou!

El nostre exalumne Isaac Padrós és notícia

El nostre exalummne d’Accés a la Universitat, l’ Isaac Padrós, no para. Aquest és el seu pròxim repte:

Notícia al Punt Avui+

🌍Nou projecte a la vista , nou somni portat a la realitat! @Kayaknolimits.📢Us anunciem que amb el meu amic Isaac Padrós Suárez ens proposem circumnavegar l'illa de #menorca amb 2 #kayaksdemar individuals durant 13 dies ⛺🌅🛶..🙋🏻‍♂️ l'Isaac, entre moltes altres coses (és una persona excepcional) és #cega total degut a un accident de cotxe fa 5 anys. No era practicant de caiac ni gairebé mai havia dormit abans al ras en plena #natura. L'he estat entrenant durant els últims mesos i s'ha convertit en un bon kayakista. Ningú el guanya en il•lusió i esperit de superació. 💪.👂 El guiaré gairebé les 24h del dia amb la veu i música, descrivint-li el paisatge i avisant-lo dels possibles perills . Ell s'orienta amb les onades, el vent i el so dels trencants 🌊.🎥 Un dels objectius és produir un #documental professional, que serà una eina de motivació, conscienciació i normalització de les #discapacitats físico-motruis i/o sensorials en la nostra societat, posant de rellevància les #capacitats de les persones i no pas les #limitacions..🙏 Aquest projecte no seria possible sense aquestes institucions que no han dubtat mai en recolzar-nos: @eurofirmspeoplefirst@udgcompromissocial@girona_cat@consellinsularmenorca @grupautoskoda@once.es @walasports @cafescornella @multicapacitats @menorcaenkayak @cellercanroca @lapsuscafe @bassegodapark @handyfreesolutions @kayakcostabrava @_ocean52 @tramuntanarepublik#followyourdreams #kayaknolimits #dreambigworkhard

Publicada por Rai Puig Roig en Lunes, 16 de septiembre de 2019