PREINSCRIPCIÓ CURS 2021-2022.

Podeu consultar la informació general i el termini de presentació de sol·licituds AQUÍ

Pròximament ampliarem la informació amb els procediments de preinscripció de cada ensenyament.

Sortida “Bombes sobre Girona” dels grups de GES

El dijous 21 d’Abril els grups de Ges matí vam fer la sortida: “Bombes sobre Girona”a través d’un petit recorregut per la ciutat  que s’iniciava al Museu d’Història de Girona. En aquest primer punt es va visitar la sala sobre la Guerra Civil i el Franquisme, on entre d’altres elements vam poder veure uns dibuixos de gran valor, fets per infants de Girona de l’antiga Escola Carles Marx (actual Salle) sobre la Guerra Civil.
Tot seguit vam visitar el primer refugi antiaeri  a la Carbonera, que està connectat amb el mateix museu. A continuació davant del Punt de Trobada de la Rambla se’ns va explicar quins eren els elements de defensa passiva que hi havia a la ciutat,  en el context de Guerra com podien ser barricades a les mateixes voltes de la Rambla.
Finalment, vam visitar el Refugi antiaeri col.lectiu del Jardí de la Infància. És l’únic que es pot visitar actualment,  dels quatre que es van construir a la ciutat de Girona durant la Guerra Civil.
Una sortida d’allò més interessant per complementar la teoria que fem a l’aula i poder conèixer una mica millor la història recent de la nostra ciutat.

L’escola participa en l’Expojove virtual

L’escola participa en la XV edició d’Expojove, promoguda pel Departament d’Educació i el Consell Comarcal del Gironès, amb el lema “Dissenya el teu futur!” que aquest any es celebra de forma virtual entre el 20 i 30 d’abril.
Podeu accedir a la seva web en aquest ENLLAÇ

Arcadi Oliveres, in memoriam

El passat 6 d’abril ens va deixar l’Arcadi Oliveres, economista, activista i intel·lectual català que ha estat un gran referent de la nostra terra.
L’Arcadi Oliveres ens va fer la lliçó inaugural del curs 2012-2013. En aquest enllaç teniu l’article de la nostra revista on es fa la recensió (pàgines 28-30) AQUÍ

El CFA Girona inclou el treball per projectes en el programa d’Educació Secundària

La implementació de la metodologia d’aprenentatge basada en projectes és un dels resultats de la participació del CFA Girona en dos projectes ERASMUS+ KA1: “La llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L (2028-2020) i “Boosting Key Competences to Global Adult Citizens” (2020-2022); projectes d’escola innovadors que pretenen orientar l’alumnat cap un aprenentatge competencial, sobretot comunicatiu i digital, fomentar el treball col·laboratiu i millorar les pràctiques pedagògiques
En aquesta línia, “Les migracions a Girona, estudi dels barris” és el nom del projecte transversal i inclusiu que està duent a terme l’alumnat de GES 2 (Graduat d’Educació Secundària) de l’Escola d’Adults de Girona. Durant les dues primeres setmanes de març, l’alumnat treballa en parelles i les classes canvien el seu format habitual. Les tasques i els reptes proposats des dels diferents àmbits -que inclouen dades estadístiques, mapes, entrevistes i cerca d’informació diversa- tenen l’objectiu final que l’alumnat investigui i conegui diferents aspectes relacionats amb les migracions a la ciutat.

Recerca demogràfica al món a GES 2

Aquest trimestre l’alumnat de GES 2 (matí i vespre) a la matèria de Socials estem treballant aspectes relacionats amb la demografia. Un cop hem après els conceptes teòrics  més importants els hem posat en pràctica! Cadascú ha fet una petita investigació d’un país del món pel que fa a aspectes vinculats amb la població. Realment ha resultat d’allò més interessant tenir dades, interpretar-les i comentar-les! hem treballat països  com: Nova Zelanda, Grècia, Gàmbia, Tanzània, Gran Bretanya o Canadà entre d’altres.

Edició virtual del BLA, BLA, BLA…CFA!

El CFA Girona engega la tercera edició, enguany virtual, del BLA, BLA, BLA…CFA!, activitat emmarcada dins el projecte Erasmus “La Llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L”. Aquest pretén, mitjançant grups d’intercanvi i voluntariat lingüístic, millorar les habilitats orals en català, castellà, francès i anglès de l’alumnat participant. De moment, s’han consolidat 6 grups lingüístics amb alumnat de nacionalitats diverses i amb coneixements d’alguna o algunes de les 4 llengües impartides al centre. No obstant això, l’equip Blabla continuarà treballant per ampliar el nombre de grups lingüístics.