El CFA Girona, des del respecte a la pluralitat de totes les persones que en formem part, manifestem el nostre rebuig a la sentència condemnatòria que priva la llibertat d’expressió, el dret a decidir i la pluralitat de la democràcia.

L’escola manifesta també el seu suport i solidaritat a les famílies dels que són privats de la seva llibertat.

Aprèn llengües amb Bla Bla Bla…CFA

El CFA Girona realitza per segon any consecutiu l’activitat Bla Bla Bla… CFA, que promou l’aprenentatge oral de les llengües que s’estudien a la nostra escola: el català, el castellà, el francès i l’anglès.

Obert a tot l’alumnat del centre, us podeu inscriure en  el següent enllaç:

Enllaç inscripció

L’escola participa a la marxa pels drets de les persones migrants: Caminem Junts!

El passat diumenge 29 de setembre, Càrites va organitzar la marxa pels drets de les persones migrants: Caminem Junts!

Va ser un recorregut de 5 km que va començar al Parc Central de la ciutat i va acabar a la Plaça del vi amb actuacions musicals.

Aquesta marxa internacional vol promoure oportunitats per tal que migrants i comunitats compartim històries amb l, objectiu d, enfortir vincles.

El CFA Girona hi va participar i alguns alumnes van explicar les seves experiències personals.

Gràcies El Mahdi, Sohaila i Issatou!

El nostre exalumne Isaac Padrós és notícia

El nostre exalummne d’Accés a la Universitat, l’ Isaac Padrós, no para. Aquest és el seu pròxim repte:

Notícia al Punt Avui+

🌍Nou projecte a la vista , nou somni portat a la realitat! @Kayaknolimits.📢Us anunciem que amb el meu amic Isaac Padrós Suárez ens proposem circumnavegar l'illa de #menorca amb 2 #kayaksdemar individuals durant 13 dies ⛺🌅🛶..🙋🏻‍♂️ l'Isaac, entre moltes altres coses (és una persona excepcional) és #cega total degut a un accident de cotxe fa 5 anys. No era practicant de caiac ni gairebé mai havia dormit abans al ras en plena #natura. L'he estat entrenant durant els últims mesos i s'ha convertit en un bon kayakista. Ningú el guanya en il•lusió i esperit de superació. 💪.👂 El guiaré gairebé les 24h del dia amb la veu i música, descrivint-li el paisatge i avisant-lo dels possibles perills . Ell s'orienta amb les onades, el vent i el so dels trencants 🌊.🎥 Un dels objectius és produir un #documental professional, que serà una eina de motivació, conscienciació i normalització de les #discapacitats físico-motruis i/o sensorials en la nostra societat, posant de rellevància les #capacitats de les persones i no pas les #limitacions..🙏 Aquest projecte no seria possible sense aquestes institucions que no han dubtat mai en recolzar-nos: @eurofirmspeoplefirst@udgcompromissocial@girona_cat@consellinsularmenorca @grupautoskoda@once.es @walasports @cafescornella @multicapacitats @menorcaenkayak @cellercanroca @lapsuscafe @bassegodapark @handyfreesolutions @kayakcostabrava @_ocean52 @tramuntanarepublik#followyourdreams #kayaknolimits #dreambigworkhard

Publicada por Rai Puig Roig en Lunes, 16 de septiembre de 2019

L’escriptora Núria Martí ens visita

Els grups de Català (Ges1/B1,A2, N3) van llegir el llibre “Trampa de foc” de la Núria Martí i van rebre la visita de l’autora a l’aula, els dies 21 i 22 de maig.

Va haver-hi gran interès per part de tots i van poder fer preguntes sobre el seu llibre.

Acte de comiat de l’activitat Bla, bla, bla… CFA

El passat dilluns 27 de maig vam fer un berenar de valoració de l’activitat Bla bla bla cfa que hem iniciat aquest curs. Els participants van explicar la seva experiència, i es van recollir les seves aportacions. A través de parelles o grups lingüístics han ensenyat, après i intercanviat diferents llengües. Al mateix temps aquestes trobades els hi han servit per poder agafar més confiança amb l’idioma que volien aprendre i alhora fer noves amistats. La valoració és molt positiva, i amb moltes ganes de poder continuar el Bla bla bla cfa el curs vinent!

Visita espai Freire UDG i presentació de “Pedagogia de l’oprimit 50 anys”

El dijous 2 de maig de 2019 a les 10.00 h vam assistir a la presentació del 50è aniversari del llibre del pedagog brasiler Paulo Freire, “Pedagogia de l’oprimit”, a la Universitat de Girona.

Allà, vam aprendre qui era aquest pedagog. Segons el col·lectiu “Nucli Paulo Freire” (un col·lectiu de persones integrat a la UDG i creat  per difondre la seva paraula arreu del món), va ser una persona exemplar. Era un pedagog que va ser molt conegut a Sud-amèrica per crear un sistema revolucionari d’aprenentatge en el qual va ensenyar a pensar en lloc de memoritzar. Va ser un escriptor que va publicar llibres relacionats amb l’educació i la llibertat. Es va centrar en donar l’oportunitat d’aprendre a totes aquelles persones que no la van tenir en el seu moment, a causa de conflictes armats i falta de recursos.

A la presentació, els docents que la van exposar (els professors de la UdG Mon Marquès i Pere Soler; Sebas Parra, antic professor d’escola d’adults, i Miguel Blanch, fins fa poc mestre del CFA Girona) van centrar-se a analitzar el sistema actual d’ensenyament al nostre país, criticar les seves mancances i el fet que aquest sistema que va desenvolupar en Paulo Freire no estigui més estès en les nostres aules després de 50 anys de la seva publicació.

També ens van presentar alguns dels objectius del Nucli Paulo Freire, que són entre d’altres:

-Escampar la seva herència política.

-Promoure i difondre noves lectures critiques del pedagog.

-Col·laborar amb totes les experiències i projectes per acabar amb l’analfabetisme a casa nostra i arreu del món.

Va ser una xerrada interessant, ja que vam conèixer la ideologia d’una persona com Paulo Freire, que va dedicar la seva vida als més vulnerables de la societat. Les seves idees segueixen influint a tot el món.