El període de matrícula ha finalitzat. Podeu consultar el procediment per apuntar-se a les places vacants o a les llistes d’espera AQUÍ


 

Recerca demogràfica al món a GES 2

Aquest trimestre l’alumnat de GES 2 (matí i vespre) a la matèria de Socials estem treballant aspectes relacionats amb la demografia. Un cop hem après els conceptes teòrics  més importants els hem posat en pràctica! Cadascú ha fet una petita investigació d’un país del món pel que fa a aspectes vinculats amb la població. Realment ha resultat d’allò més interessant tenir dades, interpretar-les i comentar-les! hem treballat països  com: Nova Zelanda, Grècia, Gàmbia, Tanzània, Gran Bretanya o Canadà entre d’altres.

Edició virtual del BLA, BLA, BLA…CFA!

El CFA Girona engega la tercera edició, enguany virtual, del BLA, BLA, BLA…CFA!, activitat emmarcada dins el projecte Erasmus “La Llengua és T-R-A-N-S-V-E-R-S-A-L”. Aquest pretén, mitjançant grups d’intercanvi i voluntariat lingüístic, millorar les habilitats orals en català, castellà, francès i anglès de l’alumnat participant. De moment, s’han consolidat 6 grups lingüístics amb alumnat de nacionalitats diverses i amb coneixements d’alguna o algunes de les 4 llengües impartides al centre. No obstant això, l’equip Blabla continuarà treballant per ampliar el nombre de grups lingüístics.

El grup de Castellà B1 visita la biblioteca Carles Rahola

El jueves 27 de febrero, la clase de castellano B1 visitamos la biblioteca pública de Girona “CARLES RAHOLA”, nombre de un famoso periodista . Una mujer de 40 años muy amable, que trabaja allí nos estuvo más de dos horas explicando como funciona. Es la biblioteca la más grande de Cataluña. Antes estaba en dos otros edificios en Girona, y ahora está en la calle Emili Grahit. Ahora es un edificio muy moderno con mucha luz natural, muy espacioso, es un espacio ideal para leer y estudiar tranquilamente.
Tiene distintas zonas para niños, adultos, extranjeros, audiolibros, películas y para grupos. Se puede disfrutar de una pausa en la zona de cafetería y tomarse un café. En la biblioteca podéis encontrar un programa cultural todo el año. Es un espacio muy moderno.
La biblioteca es un sitio muy interesante para visitar, es muy cómoda y con tecnología avanzada, donde se puede encontrar libros de varios tipos y varios idiomas, catalán, castellano, francés, inglés, ruso,… etc. Y además de los libros, se puede encontrar películas, series, música… etc.
Lo que nos ha llamado mucho la atención, es la manera de prestar y devolver los artículos, con sólo una tarjeta, que es gratuita y para todas las personas, se puede pasar por una máquina y ya tienes los artículos marcados como prestados en tu cuenta por una duración de un mes que se puede renovar por la misma máquina o llamando por teléfono. Luego, para devolver los artículos, sólo hay que dirigirse a un cajero automático que está fuera y ponerlos dentro, y eso se puede hacer 24 horas cada día.
También, la biblioteca se dispone de un servicio que se llama “ebiblio” que permite de pedir libros por internet. Y con sólo 2€, se puede hacer una tarjeta de cultura, así, se puede beneficiar de descuentos en unos lugares culturales. Para nosotros fue una visita interesante y productiva. También se nota la hospitalidad y la amabilidad de la guía y el personal de la biblioteca en general.

CASTELLANO B1

L​’economia del Bé Comú​ amb en Josep Ma Carbó

El dilluns passat hem continuat el cicle del Març Econòmic amb en Josep Ma Carbó, membre de l’Associació per l’Economia del Bé Comú, que ens ha mostrat, a banda de la deïtat que tenim -el diner- i el funcionament del sistema capitalista, la proposta que promouen: una economia basada en el respecte de la dignitat humana, la justícia social, el respecte pel medi ambient, la solidaritat i la participació democràtica a l’empresa. Els darrers minuts els hem dedicat a comentar com repartiríem els sous en una empresa de manera justa.