JORNADES ECOLÒGIQUES A TERCER .. !!

La setmana del 4 al 8 d’Abril es van celebrar a l’escola les Jornades Ecològies 2021-22. Aquestes han estat organitzades entorn a la temàtica dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible. Cada nivell ha treballat un d’aquests objectius i a tercer hem treballat ” Vida Terrestre i Ecosistema de Vilanova del Camí”.

Per tal de treballar aquest tema, els nens i nenes han estat organitzats per parelles i han fet una recerca sobre el tema fent ús de llibres informatius que alguns alumnes han portat de casa seva i altres dels quals disposem a l’escola. Aquesta recerca ha estat encarada a la realització d’un producte final innovador i molt creatiu: un tríptic fet amb el programa de Canva. Cada parella ha pogut triar l’animal i/o planta propis de l’ecosistema de Vilanova del Camí, fer-ne una recerca i plasmar la informació més rellevant en el seu tríptic.

Aquesta ha estat una forma no només de treballar el tema en qüestió sinó també de desenvolupar i potenciar encara més la competencia digital dels/les nostres alumnes. Aquests han aprés ha utilitzar un programa digital nou per ells com és el Canva, fer una recerca, aprendre a seleccionar la informació més rellevant i produir un producte final qu després han estat presentat i explicat a tota la comunitat educativa. És més, és un producte final que ha traspassat les parets de l’escola ja que cada alumne s’ha emportat una còpia del tríptic a casa per tal d’ensenyar-la a les famílies.