Valoració molt positiva de les Portes Obertes a l’escola

Aquest dissabte 5 de març hem organitzar la Jornada de Portes Obertes a la nostra escola. Les famílies han pogut visitar el centre fent una “volta per l’escola” seguint les indicacions del plànol entregat i l’ajuda de les fletxes situades per tota l’escola. Al llarg del recorregut, els/les mestres de l’escola guiaven, orientaven i resolien els dubtes de les famílies durant la visita. A més, han gaudit de l’Exposició artística “125è aniversari de Vicent Van Gogh” coneixent les seves obres i les interpretacions que l’alumnat del centre, ha fet de cadascun dels quadres. A l’entrada al centre, es rebien a les famílies per entregar la documentació del centre (díptic informatiu, plànol, documentació per a la preinscripció i díptic dels centres d’ensenyament municipals) i també es podia visionar vídeos de la vida i obres de Van Gogh a través de la televisió portàtil situada al vestíbul per a aquesta ocasió. Des de les 11h fins a les 13h, els infants i les seves famílies han gaudit de jocs gegants a la pista de l’escola, a càrrec de l’AMPA de l’escola. També podien apropar-se a la paradeta de l’Associació de pares i mares de l’escola per a consultar i demanar qualsevol informació.

Per a aquelles famílies que volien conèixer el projecte educatiu del centre, ho han pogut fer, gràcies a les sessions informatives organitzades al llarg del matí a càrrec de l’Equip Directiu, mestres representants de cada cicle educatiu i representants de l’AMPA de l’escola. En aquestes sessions han conegut els objectius generals del centre, les fites que el Pompeu es planteja i els valors que treballem. L’objectiu principal ha estat transmetre el funcionament i treball de l’escola i sobretot, acolllir a les noves famílies i als seus fills/es per a compartir el sentiment que tenim els que formem part de l’escola. D’aquí sorgeix el segell propi de la Jornada de Portes Obertes d’enguany: i per què? Perquè ens estimem l’escola, perquè ens estimem el Pompeu. Equip docent, famílies i alumnat sentim nostra l’escola i volíem que les noves famílies, que encetaran l’etapa el proper curs, també puguin sentir-ho així. També, s’han explicat els projectes del centre i les diferents activitats per treballar-los, amb l’objectiu de fomentar la confiança vers l’escola i els professionals del centre, per aconseguir un treball conjunt entre escola-família. A més, cada mestra responsable de cicle han pogut donar a conèixer els trets identitaris del cicle i els aspectes més rellevants dels nivells de les diferents etapes. Finalment, l’AMPA ha comentat les seves funcions com a associació educativa i les activitats i projectes que organitza. Per donar tancament a les sessions, hem volgut fer partíceps també a l’alumnat de l’escola, amb el visionat d’un vídeo de presentació de l’escola que han protagonitzat els/les alumnes delegats/des de cada grup-classe.

La valoració global de la Jornada ha estat molt positiva i s’agraeix la participació de famílies, alumnat i professorat en una activitats com aquesta.

Presentació Sessió Informativa 2016 (clica)

presentació

IMG-20160305-WA0000 IMG-20160305-WA0004 IMG-20160305-WA0006 IMG-20160305-WA0007 IMG-20160305-WA0009

1 comentari