SANT JORDI A L’ESCOLA

El dimarts 23 d’abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi a l’escola!

La jornada va començar amb una roda de contes explicats per una família de cada aula que va explicar un conte relacionat amb la temàtica del curs: “Empatitza: construïm relacions positives”. Cada mare/pare/àvia va llegir el seu conte a dos o tres grups diferents que voltaven entre les aules del seu mateix cicle. Cal agrair a les mares/pares/àvies que van venir a col.laborar amb nosaltres!

Després del pati, va tenir lloc la lectura apadrinada. Cada alumne/a padrí/na (de 3r a 6è) va anar a buscar al seu fillol/a (d’I3 a 2n) i van cercar un espai de tota l’escola per llegir el llibre escollit. Com ja és tradicional, aquesta activitat està molt ben valorada perquè crea un ambient literari, de relaxació i imaginació, a tot el centre.

Per acabar el matí, vam escoltar el programa de Ràdio Pompeu FM especial de Sant Jordi!

A la tarda, vam celebrar els Jocs Florals 2024. Anteriorment, a les aules, cada grup-classe va crear la seva obra literària (rodolins a 1r, dibuix a I3, conte a 3r, poemes a 5è…) i el tutor/a en va escollir 3 per entregar com a finalistes. El jurat, format pels coordinadors de cicle, l’equip directiu, una representant de l’AFA i una altra del Consell Escolar, van puntuar els treballs i en van sortir els guanyadors.

L’acte s’iniciava amb la representació d’una llegenda de Sant Jordi ben diferent i divertida, interpretada per l’equip docent de cicle superior. Una actuació que va agradar molt, tan a famílies com a alumnat. Posteriorment es va fer l’entrega de premis entre recitals de poemes. Finalment, es va entregar un obsequi a tot l’alumnat de l’escola per haver participat amb les seves obres literàries.

La diada va finalitzar amb la venda de pastissos i xocolata solidària per col.laborar amb l’estudi del Càncer Infantil a l’Hospital de Sant Joan de Deu, que organitzava l’AFA del centre. A més, vam comptar amb les paradetes de llibres i roses que venia l’alumnat de 6è, amb la col.laboració de mares de 6è i AFA, per recaptar diners per les seves activitats de final de curs.

Una jornada plena de contes, històries fascinants i un fi de festa d’escola i de comunitat!!!

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES – Sant Jordi 2024