I3 COMENÇA ELS ESPAIS D’APRENENTATGE!

Fa pocs dies, un cop adaptats els infants d’I3 i familiaritzats amb el tarannà de l’escola, hem començat els Espais d’Aprenentatge.

Aquesta metodologia consisteix en organitzar l’alumnat, l’espai i els materials d’una manera determinada per tal de construir un entorn en el qual l’aprenentatge sorgeixi d’una manera espontània. Gràcies a aquesta metodologia l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge, perquè és ell qui fa els seus propis descobriments mitjançant la pràctica. D’aquesta manera, basant-se en l’assaig-error, interioritza nous coneixements aconseguint un aprenentatge significatiu.

Al matí dels dimecres cada infant escull un objecte que representa un dels 9 espais: el pinzell per l’Art, la mascara pel Teatre, l’espelma per la Llum, la peça del lego per la Construcció, la petxina per la Natura, el macarró per l’Experimentació, la mà per la Manipulació, l’escuma per la Psicomotricitat i la lupa per les Ciències.

Quan arriben a la tarda es disposen a anar als diferents espais amb els/les mestres corresponents per poder jugar en les diverses propostes que es trobaran. El que més els agrada és compartir els espais amb infants d’altres classes i nivells, ja que, es barregen nens i nenes d’I3, I4 i I5. Les activitats proposades permeten tant el treball individual, com en petits grups, segons ells o elles decideixin.

Els infants esperen amb molta il·lusió la tarda dels dimecres.