FESTA DE CARNESTOLTES – 40 anys d’escola!!!

Aquest curs, hem celebrat la tradicional i tan arrelada Festa de Carnestoltes a l’escola. Aquesta edició ha estat ben especial perquè hem celebrat els 40 anys d’escola!!!

Com és habitual al Pompeu, el dia anterior a dijous gras, va arribar el missatge d’inici de Festa. En aquesta ocasió, el Vell i la Vella Quaresma es van encarregar de penjar, per totes les aules de l’escola, cartells de “Wanted” per demanar ajuda a l’alumnat a trobar al Rei i la Reina Carnestoltes i fer-los venir el dia de la festa de comiat. Si ho aconseguien els hi esperava una bona sorpresa!

El dijous llarder és el primer dia de Festa de Carnaval a l’escola. Cada nivell o cicle va anar a menjar el seu esmorzar (entrepans de botifarra, truita…) a una les places o espais verds de Vilanova. A la tornada, tots concentrats a la pista de l’escola, rebien l’arribada del Rei i la Reina Carnestoltes. Aquest curs, van arribar ben modernitzats, en els seus patinets elèctrics!!! Van llegir el pregó, van anunciar les consignes de la setmana i van fer ballar a tothom, presentant la reformada cançó de l’escola “El Pompeu mola” (gràcies a l’AFA de l’Escola).

Divendres va ser festa a l’escola, però dilluns, dimarts i dimecres van dur les consignes que van manar els Reis Carnestoltes: pentinats divertits, amb pijama i sabatilles, vestits dels anys 80 o amb roba d’hivern i estiu, vam gaudir de la setmana de disbauxes!

Dimecres a la tarda, dimecres de cendra que és últim dia de festa com marca la tradició, havia de ser la festa de comiat. La previsió del temps no ho va permetre, però a l’endemà el Pompeu va gaudir del fi de festa amb més gresca, més emotiu, més divertit i més impressionant que mai havia viscut! L’alumnat i les seves famílies, situats a la pista de l’escola, van rebre de nou al Rei i la Reina Carnestoltes. Van donar les gràcies pel seguiment de les consignes i van obrir l’acte de la celebració dels 40 anys de l’Escola Pompeu Fabra. Una bona desfilada de grups-classe disfressats d’espelmes de diferents colors, van animar a tots els assistents. La batucada de l’alumnat de 6è (amb instruments creats per ells/es mateixos) i l’acompanyament del Pau i la Mariona, els gegantons de l’escola (que estrenaven bates noves gràcies a l’AFA) i el capgròs Mestre Fabra, van dinamitzar la festa a petits i grans. Tot no va ser alegria, perquè el Vell i la Vella Quaresma van aparèixer i no volien permetre aquella festa. Després del pacte amb els Reis Carnestoltes i anunciar que havien portat coca i xocolata per a tot l’alumnat (gràcies a la col.laboració de l’AFA), van permetre el seguiment de la festa. Tot l’alumnat disfressat d’espelmes d’un pastís es van col.locar en forma de 4 o 0 al mig de la pista i les famílies van delimitar l’espai, per poder-nos fer una gran foto aèria amb un dron. Finalment, vam ballar i cantar la cançó de l’escola “El Pompeu mola” i es va llençar una bona trabucada final.

Una festa que forma part de l’essència del Pompeu i que gaudim i vivim al màxim a l’escola!