Equip de mediació a l’escola!

Avui, dimarts 22 d’octubre, hem fet la 1a trobada de l’Equip de Mediació de l’escola.

Aquest curs hem engegat aquesta nova proposta on, a cada grup-classe de 1r a 6è, hi ha escollit/da un mediador/a. El grup de mediadors/es formem l’Equip de mediació de l’escola que, amb l’ajuda de l’Equip Directiu, organitzem trobades per millorar en el paper de mediador de classe i aprendre a resoldre els petits conflictes que puguin sorgir entre l’alumnat.

Aquesta ha estat la 1a trobada per inaugurar aquest nou equip. A través d’un mural amb targetes, hem après què vol dir ser un bon mediador/a (dialogant, escoltar a les parts implicades, arribar a un acord…) i què és allò que no hauríem de fer. A més, hem conegut els passos a seguir quan sorgeixi un problema entre companys/es de classe i també quins són els aspectes més importants a tenir en compte a la mediació. També disposem d’una roda de la resolució de conflictes, amb totes les opcions que tenim quan ens trobem amb un problema. Tota aquesta informació, la tenim en cartells que penjarem a cada classe i, a més, tenim un mural al passadís de l’escola per a tenir-ho present.

Esperem que aquesta proposta sigui molt ben acollida per a tots i totes i serveixi com a mètode preventiu de la convivència al centre, atenent sempre a la mediació i a la resolució positiva dels conflictes.

(Equip de Mediació 2019-2020)