Curs de DEA pel personal del centre

Divendres 13 d’abril al vespre, un grup de mestres i personal del centre vam participar en el curs de DEA (Desfibril·lador Extern Automàtic) que ens va impartir l’empresa CardioSOS, amb el suport de l’Ajuntament de Vilanova del Camí, a la nostra escola.

Amb l’objectiu de formar-nos per a conèixer els passos necessaris per atendre a qualsevol persona conscient o inconscient que ens puguem trobar, tant al centre com al carrer, els formadors van guiar-nos per dur a la pràctica tot allò indispensable per atendre a una persona en situació de risc. Vam aprendre els passos a seguir en cas d’aturada cardiorespiratoria, la posició lateral de seguretat, les actuacions en cas d’ennuegament i d’ofegament… Uns coneixements dels que disposarem en cas de necessitat d’emergència. El grup de personal de l’escola vam compartir formació amb representant del cos de Bombers, de la Policia Local, de l’equip de conserges de l’Ajuntament i de membres d’una família particular.

Aquesta demanda del curs prové de la sol·licitud a l’Ajuntament de Vilanova del Camí d’un DEA per a l’escola, com a element preventiu arrel del coneixement d’un alumne amb cardiopatia al centre. Immediatament a la demanda, el centre va disposar del DEA semiautomàtic i portàtil i la possibilitat de realitzar aquest curs formatiu.

Agraïm la motivació i el bon fer del grup de formadors de CardioSOS!!!