Colònia Vidal

Els nens i nenes de sisè vam anar a la Colònia Vidal que es troba a Puig Reig a la comarca del Berguedà.
Com que estem estudiant el projecte de l’Edat Contemporània i les colònies industrials vam anar a visitar una colònia tèxtil que treballaven amb el cotó.
La Colònia Vidal és una antiga colònia tèxtil, un poble que té de tot per tal que les persones que treballaven allà no els faltés de res per viure: escola, teatre, perruqueries, safareig, etc…
Quan vam arribar vam esmorzar davant de l’església abans de la visita. Després de dues hores de veure tota la colònia vam dinar en una pista que hi havia a les instal·lacions.
Durant la visita vam poder veure com eren les cases d’aquella època, un safareig on rentaven la roba, una peixateria amb les balances que s’utilitzaven abans, l’escola de nens, un banc on la gent guardava els estalvis, etc.
Va ser molt interessant, ja que durant la visita una noia ens ho anava explicant tot molt bé i com que ho havíem estudiat a classe ens va quedar tot molt clar.
Ens ha agradat molt poder veure realment com vivien la gent fa més de cent anys.

Espectacular!
Nayara Navarro classe de Tintín.
Irene Martínez classe de Robin Hood.