CELEBREM LA DIVERSITAT – Festa de la Interculturalitat a l’escola

Avui, dimarts 30 de gener, aprofitant el Dia Internacional de la No violència i La Pau, i també l’eix transversal de l’escola d’aquests curs “Empartitza: construïm relacions positives”, hem celebrat la Festa la Interculturalitat!

Al matí, a primera hora, l’alumnat ha visionat uns vídeos i han relfexionat a les aules participant de debats sobre idees i opinions sobre la diversitat cultural i la necessitat del respecte vers les persones.

Després, padrins/es i fillols/es s’han unit per crear la seva banderola apadrinada. Han dibuixat la silueta de la seva mà i l’han decorat per després penjar al vestíbul de l’escola, on llueixen les 200 banderoles que hem confeccionat entre tots i totes.

Després del pati, hem participat de l’activitat estrella de la jornada. 9 famílies de l’escola, de 9 nacionalitats diferents han creat una roda cultural. Cada grup-classe ha pogut visitar aquestes paradetes-tallers i les famílies han pogut mostrar i explicar les seves costums, vestimenta, menjars, banderes, anècdotes del seu país… Tot plegat una proposta que ha estat excel.lentment valorada tant per l’equip com per l’alumnat i que agraïm enormement a les famílies participants dels països: Cuba, Colombia, República Dominicana, Senegal, Rússia, Perú, Argentina, Brasil i Pakistan. Una gran experiència de grans aprenentatges per a tot l’alumnat de l’escola. Conèixer les cultures amb les que convivim a l’escola ens fa més respectuosos per les diferències.

A la tarda, conjuntament amb totes les famílies, hem fet el fi de festa amb una activitat de l’alumnat. Cada grup-classe ha aportat la seva mà dels desitjos culturals i un petit tros d’un mural. Finalment, entre les peces de tots i totes hem aconseguit crear el món de les cultures. Després, pares/mares i alumnat han pogut escriure un desig sobre la diversitat a la foto de la mà del seu fill/a. Demà, aquestes mans lluiran al costat d’una pancarta, que hem creat per a l’ocasió amb la foto d’una mà confeccionada amb les 400 mans de tot l’alumnat de l’escola, i que col.locarem a la tanca del centre (carretera de la Pobla) on queda escrit: LA DIVERSITAT ENS ENRIQUEIX, EL RESPECTE ENS UNEIX!.

Per fer el tancament de la festa, tota la comunitat, familiars, alumnat i equip, hem gaudir d’una sessió de Bollywood amb la Silvia de Sweet India. Una cloenda que ens ha fet ballar a tots i totes i compartir plegats aquesta diversitat cultural i de respecte per les persones.

Tal i com s’ha explicat a la presentació i comiat de l’acte, avui hem celebrat una Jornada molt especial, una jornada que sorgeix de l’eix transversal d’aquest curs “Empatitza: construïm relacions positives” i que ens ajuda a continuar un treball de valors des de fa molts anys, com és el respecte. I justament en aquests moments, que el respecte ha deixat de formar part principal de la cultura social, dels nostres carrers i de les vides de moltes persones, un respecte que cal fomentar, enfortir i fer tot el possible perquè sigui el nostre vincle entre persones. En aquest cas, el respecte cap a les persones i cap a la diversitat cultural i social … i fer visible que aquesta diversitat ha de ser font d’enriquiment, d’unió i empatia cap a tots i totes!!!

Fem possible retornar el respecte a la nostra vida i a tots els nostres entorns! El respecte cap a les persones, a totes elles, vinguin d’on vinguin, hagin nascut on hagin nascut i siguin com siguin. Respectem els nostres orígens, la diversitat personals i culturals i convivim plegats ens farà millors.

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES DE LA FESTA (clica aquí)