Adherits al Programa PROA+

Al llarg d’aquest curs escolar i provinent del final del curs 2021-2022, l’escola forma part del Programa PROA+ del Departament d’Educació que regula el Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE) per al curs 2021-2022, en el marc de les mesures adoptades pel Departament d’Educació per pal·liar els efectes desfavorables per la covid-19. A més, d‘altra banda, el Ministeri d’Educació i Formació Professional ha aprovat el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+, en el marc del component 21 “Modernització i digitalització del sistema educatiu, inclosa l’educació primerenca de 0-3 anys”, amb caràcter plurianual, 2021-2024.

Aquest conjunt de programes, tenen com a objectius:

• Contribuir a la millora de l’equitat en l’accés a oportunitats educatives i a l’èxit escolar de tot l’alumnat amb l’enfortiment dels centres educatius públics de més complexitat educativa del Servei d’Educació de Catalunya per tal que disposin dels recursos necessaris per compensar les necessitats i desigualtats educatives de l’alumnat i les seves famílies.
  • Integrar el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+ en el Pla de millora d’oportunitats educatives PMOE.
  • Reforçar l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i millorar l’enfocament inclusiu.
  • Reforçar la dimensió comunitària de l’acció educativa.

I en els següents àmbits d’actuació:

Àmbit 1. Millorar les condicions d’educabilitat.
Àmbit 2. Accions per donar suport a l’alumnat amb necessitats per a l’aprenentatge.
Àmbit 3. Accions per desenvolupar les actituds positives en el centre educatiu.
Àmbit 4. Accions per millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge de les competències essencials.
Àmbit 5. Accions i compromisos de gestió de centre i qualitat dels seus professionals.

A la nostra escola, el curs 2021-2022, part de la dotació econòmica derivada del Programa PROA+, es va destinar a l’adquisició de materials diversos pel centre, per renovar i millorar els espais d’aprenentatge i els propis del centre, com per exemple, la compra de materials de cicles, guitarres, escacs, robòtica, de joc, d’aula…

El curs 2022-2023 va ser possible una nova dotació econòmica que, acompanyada del romanent del curs anterior, ens ha permès la subvenció de la gran majoria de sortides curriculars del centre (entrades a espais i autocars). Això ens ha ajudat a poder assegurar la participació de tot l’alumnat a les sortides escolars (important pel treball d’aprenentatge anterior i posterior). A més, s’ha continuat treballant en el projecte de biblioteca escolar (adequació de bibliopatis, dotació llibres, espais de lectura…) i la promoció de l’esport escolar amb la subvenció de les jornades esportives i el projecte de Natació per 3r.

De cara al proper curs, esperem poder continuar aquesta aportació a les famílies, per ajudar econòmicament i poder promoure projectes de centre amb l’objectiu de treballar l’equitat educativa i potenciar les oportunitats educatives en relació amb l’alumnat en situació de vulnerabilitat.