3r Comitè Ambiental

El passat dilluns 16 de maig es va fer el tercer i últim comité ambiental del curs.

En primer lloc, es va parlar de com es podia estalviar l’aigua a l’escola. Es va demanar als delegats verds que miressin quanta aigua sortia de les aixetes dels seus lavabos. Han vist que cada cop que es prem el botó es gasta més d’un litre d’aigua!! S’està pensant com es pot regular perquè en surti menys.

Després, es va comentar quanta aigua es gasta cada cop que tirem la cadena del vàter. Es va fer una consulta al Toni, el conserge de l’escola, per tal de pensar com es podia fer. Vam pensar que podíem posar unes ampolles d’aigua a dins de la cisterna per tal de que sortís menys aigua, però el Toni ha trobat una altra solució. Ha baixat les boles de dins de les cisternes i ara quan tibem de la cadena baixa menys aigua.

També es va parlar del malbaratament de paper i sabó. Els delegats verds van pensar què podíem fer per reduir paper a l’aula. S’ha decidit que per borrar les pissarretes de la classe s’utilitzarà només un paper per taula, i que s’intentarà reaprofitar els mocadors quan ens moquem.

Finalment, es va explicar la solució que s’ha trobat per tal d’aprofitar l’aigua de la pluja: al  racó de la classe dels Patufets es baixarà una canonada. D’aquesta manera es podrà aprofitar l’aigua de la pluja en un recipient gran i s’utilitzarà aquesta aigua per regar les plantes.

Mica en mica anem fent petits passos per fer canvis a l’escola. Des del comité ambiental seguirem treballant per avançar!