1r Equip de mediació del curs 2020-2021

Avui dimarts, hem celebrat la 1a trobada de l’Equip de mediació del curs 2020-2021.

A cada grup-classe, de 1r a 6è, s’escull un/a alumne/a que serà l’encarregat de la mediació a l’aula i tindrà el càrrec, per a tot el curs, del mediador/a de l’aula.

A la trobada d’avui, l’Equip Directiu ha fet les presentacions dels assistents i ha explicat les funcions del mediador/a de l’aula. D’aquesta manera l’alumne/a coneix quina serà la seva tasca: escoltar les dues parts, demanar ajuda al tutor/a, buscar un lloc per parlar-ne, arribar a acords… I també entendre que a la mediació, ningú perd o guanya, que cal informar al mestre, que és molt important no dir mentides…

A més, hem plantejar un seguit de situacions, amb imatges projectades, per cercar la solució dels problemes: què haurem de fer i dir com a mediadors.

Finalment, hem presentat un recull de dinàmiques sobre mediació per a fer a les aules i un document per recollir les dinàmiques que es facin a l’aula (amb la valoració: com ens hem sentit? què hem après?…) i entregar a l’Equip Directiu a la propera trobada de l’Equip de medicació.

Per acabar, un selfie conjunt!

Una proposta que s’inclou al Projecte de convivència del centre.