1r Comitè Ambiental del curs

Ahir dijous vam fer el primer comitè ambiental del curs a l’escola.

En primer lloc, s’han presentat els nous delegats verds i delegades verdes de totes les classes.

Després, cal dir que ha sigut un primer comitè molt especial, ja que hem comptat amb la visita de l’Oriol i la Renata, els nostres referents del projecte 50/50, en el qual participa l’escola aquest curs.

El projecte 50/50 té com a objectiu incentivar l’estalvi energètic a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús de l’energia. Aquest esforç es torna a l’escola a través d’un pagament financer quan finalitza el projecte.

L’Oriol i la Renata ens han explicat tot això i després han donat una volta per l’escola amb els delegats i delegades i han observat quina és la realitat energètica del centre, tant a nivell d’endolls, aparells electrònics, com de calefacció. Hem vist que hi ha classes que estan més ben il·luminades que d’altres, etc.

També han ensenyat uns aparells especials, com el luxímetre, que calculen el consum d’electricitat, un termòmetre per saber la temperatura de l’ambient, etc. Tots aquests estris ens els deixaran durant tot el curs al centre per tal que puguem prendre consciència del nostre consum i prendre les actuacions necessàries per començar a fer un canvi energètic.

Durant tot el curs els delegats verds i delegades verdes faran aquest projecte per tal d’aconseguir estalviar energia, tant elèctrica com de gas, i per aconseguir un benefici econòmic pel centre.