El sorral la nostra Vida ha estat publicat als butlletins d’E+S i Escoles Verdes

Tenim el goig de comunicar-vos que l’article que el Marti de la Malla va escriure el mes de març al nostre web, ha estat publicat per partida doble al butletí d’escoles més Sostenibles (E+S – de Barcelona ciutat) i al butletí d’Escoles Verdes (EV – àmbit de tot Catalunya).

Un projecte molt valorat per la redacció de l’E+S i EVerdes que dona a conèixer a d’altres escoles de la ciutat  i de Catalunya el sorral de l’Orlandai, un espai d’aprenentatge i creativitat.

Reproduïm el text del butletí d’escoles + Sostenibles i us facilitem l’enllaç:

Quines són les dinàmiques de joc que tenen lloc al sorral de l’Escola Orlandai?

Us compartim “El sorral és la nostra vida”, una publicació feta per un monitor del centre que combina textos i imatges per conèixer de més a prop aquests espais tan singulars.

“El sorral és la nostra vida” és el recull d’imatges, sensacions i impressions que a un monitor de l’Escola Orlandai li genera el sorral de l’escola. Des del centre educatiu, descriuen així el projecte:

Aquesta publicació, que combina text i imatge, proposa una lectura immersiva i sensible. Recull un projecte d’investigació de les dinàmiques de joc que succeeixen als sorrals de les escoles, parant especial atenció al camp connotatiu i afectiu d’aquests espais tan singulars. Formalitzar aquesta edició és una aposta per visualitzar i posar sobre la taula del debat pedagògic actual aquests llocs d’aprenentatge i de llibertat, sovint oblidats i veritablement significatis per als infants del nostre país. Com ho van ser per a nosaltres.

Us deixem un tastet del recurs, que recull el joc al sorral dels infants i diverses dinàmiques d’observació, creativitat i, fins i tot, art.

En aquest altre enllaç podreu entrar al butletí número 134 d’Escoles Verdes, depenent del Departament de Territori i Sostenibilitat, Desembre 2020.